Forbiss Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Har ein 325 turbo som plutseleg har begynne å ryke skikkeleg blått frå tid til annen. Ved pådrag er alt i orden og bilen går som den skal men viss eg kjører fint så kan det plutseleg begynne å ryke. Tenkte litt på om det kan være veivhusventilasjonen men det lukter ikkje olje av røyken, det lukter nesten litt bensin. Men syns det er rart at den da ryker blått. Det kan også skje når den står å går på tomgang. Nokon som har gode tips eller har vore ute for samme problem?
OLEZZ Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Hva med returen fra turbo? har den riktig dim og plassering? Har du kinaturbo?
Forbiss Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Retur er 19 mm innvendig og rett ned i bunnpanna. Denne har ikkje vært problem tidligere. Har kinaturbo ja. Bilen har gått uten feil i to mnd nå. Men plutseleg så begynte den å ryke.
takaasen Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Olje retur plasert over olje nivå i bunpannen.??
Forbiss Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Den er plassert så langt opp så mulig men den ligger nok rett under nivå. Må prøve å få laga ein stuss i blokka istedenfor. Men den har jo funka bra fram til nå. Pluss at det lukter ikkje svidd olje av røyken.
OLEZZ Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Har ikke noe å si om den er under oljenivå bare dimensjonen på slangen er stor nok, og 19mm er stort nok. Jeg har selv slangen under nivå, men stor nok dim. Kan jo være selve turboen som er dårlig. Kina turbo blir man aldri klok på. De kan holde i flere år, og i en mnd.
birken85 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 du sier det ikke lukter olje av røyken... gjort noe med bensintilførselen? eller er den original? min og ryker skikkelig sort om eg justerer opp bensintrykket.. men kun ved rusing da.. ta av trykkrøret ut av turbo og se om det er olje i røra/slangene..
Forbiss Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Er montert btr på den. Ca 3 bar i bensintrykk og 0,4 i ladetrykk. Originale dyser og lmm. Får det ikkje til å stemme at bensintilførsel kan gjøre at den ryker blått. Men viss det var olje så burde eg kjent det ganske godt trudde eg. Brent olje lukter ikkje godt. Men viss veivhusventilasjonen er tett, så kan det kanskje være at det blir trykk i bunndelen og turboen ikkje klarer å kvitte seg med returolja? Ikkje veit eg. Forske litt meir på det i morgen. Er bare så rart at det skjer iblant. Men den stoppa faktisk ein gong for meg i dag. Kom inn mot ei rundkjøring og tråkka inn clutchen for å slippe den ned på tomgang, da bare dødde den heilt ut. Starta momentant igjen og gjekk like fint på tomgang igjen. Mystisk...
birken85 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 du har veivhusventilajonen i fri luft? eller står den originalt?
Forbiss Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Har oilcatch-tank med filter på. Skal sjekke i morgen om filteret kanskje er tett.
Forbiss Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Har nå sjekka veivhusvent. og vaska filteret på oilcatchtanken. Det var litt olje og støv i det men langt ifrå tett men tydeligvis nok til at bilen røyk blått iblant. For nå er den heilt i orden. Foreløpig iallefall. Satse på at det kun var det og heller være litt meir nøye med å holde dette reint. Eventuelt sette på ein slange og la det gå ned under bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå