heo1977 Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Når jeg kjører så får jeg av og til varsel om at oljenivå er "at minimum" eller "below minimum". Da stopper jeg og peiler -pinnen er helt tørr. . Når jeg venter litt med peilepinnen oppe så kommer oljen tilbake og opp til maksimum merket. Det virker som at pinnen må opp for å slippe ut luft via peilepinnerøret. Noen som vet hva dette kan være?
SideIn Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 litt gjetting å synsing. Det kan være alvorlig, veivhus ventilasjonen kan ha tettet seg. det som også kan våre tilfelle er at en kanal i "bunnen" av pilerøret kan ha tettet. dette kan kokse seg til. Se link: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 Er det noe hvit gugge under loket eller på peile pinnen når du drar den opp? er det noe trykk i motoren enten når du drar opp peilepinnen eller når du skrur av oljepåfyllingslokket?
heo1977 Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Ikke hvit gugge under lokket men brun gugge. Trykk, startet den opp nå, Var litt vakuum der.. Både på peilepinne og på påfyllingshull. Har time på verksted på fredag, 10 mil til verkstedet.
hillmar Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Hvis det er vakum så er det ikke veivhusventilasjonen som er tett. Da ville det i såfall vært overtrykk som blåste ut... Om det er trygt å kjøre til verkstedet vet jeg ingenting om...
heo1977 Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Får forske litt på det. Den tegningen var jo bra da, er jo så trangt der at ikke godt å se hvordan ting ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå