Kjexx Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Har problemer med at bilen koker over, har byttet termostat i dag men den koker med en gang alikevel? Vannpumpa tru? Noen som har tips? M40 tror jeg min 318i motor heter..
Fisher Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Vannpumpe mest sannsynlig.. andre ting som luft i systemet er muligheter.. men 318i motoren skal ikke være vanskelig å lufte å derfor ikke noe spesielt sannsynlig.. Sjekket du har nok kjøleveske da? Er ikke så mange andre ting det kan være.... hvis du ikke har røyk fra eksosannlegget og\eller lekasje.. andre alternativ er at hele kjølesystemet er tett.. opplevd en gang men da hadde det lekket olje inn i kjøleveske systemet fra motoren å det var veldig enkelt å oppdage.. Eventuelt at du har fyllt på feile typer kjølevesker og det har klumpet seg.. men ville sattsa på vannpumpa først og fremst
Kjexx Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Takk for tipset, skal bytte vannpumpa i morgen. Kjølevesken kan også ha klumpet seg, hva gjør jeg da?
Fisher Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Hvis den har klumpet seg så må du få ut all drittn.. = Vannslange og gjennomspyling.. og ta av mest mulig slanger og spyl gjennom.. Finnes rensemiddel for kjølesystemet.. men bortkastet om du ikke har gjennom gang fra før av.. eller at vannpumpa er kaputt Hvis du ikke finner spor av klumping så er det ikke så stress.. Om du finner det så må du hvertfall spyle skikkelig =)
Kjexx Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Det er verken vannpumpe eller termostat.. Argh! Får prøve å spyle systemet da..
Fisher Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Ja det er strengt tatt ikke så mye annet som kan være feil da.. Prøv å spyle igjennom.. og fylle på vann å åpne lufteskruer osv.. Det er ganske viktig.. Det er nok luft i systemet som er problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå