shapa Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 God kveld Har litt småproblemer med bilen min, da den har begynte å jukse litt. Greia er det at i turtall mellom 1 og 3 tusen så jukser den, mens på høyere turtall går den heilt fint. Av og til når den står på tomgang og man tar full speed så kan den også dø ut. Den er også litt ujavn på tomgang, men med en gang man tar ut ledningen som går til tomgangsregulatoren så blir den mye bedre på tomgang, men følte den jukset oftere, har også prøvd ¨å rense dene med startgass uten at det hjalp noe særlig Snakk om en m40 maskin her Noen som har vært borti dette problemet før? eller noen som har noen ider hva det kan være? Skal også legge til at jeg har fått en feilkode fra verksted, nr på feilkoden er 41. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 bump, har tenkt litt på at det kan være tomgangsventilen, men kan bilen virkelig jukse hvis det er den som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dingo84 Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Prøv; bytt lambdasonde, rens pluggene, rens utav katalysatoren, bytt luftmengdemåler, bytt bensinfilter, sjekk bensinpumpe/bensinpumpe-rele, sjekk slanger eller gummioverganger mellom innsuget og luftmengdemåler, sjekk om du har peilepinne eller om den mangler, bytt ECU(hjerne)... Fikk du feilkode på verksted, burde du vel ha fått et hint om hva problemet var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 13, 2010 Forfatter Share Skrevet August 13, 2010 Prøv; bytt lambdasonde, rens pluggene, rens utav katalysatoren, bytt luftmengdemåler, bytt bensinfilter, sjekk bensinpumpe/bensinpumpe-rele, sjekk slanger eller gummioverganger mellom innsuget og luftmengdemåler, sjekk om du har peilepinne eller om den mangler, bytt ECU(hjerne)... Fikk du feilkode på verksted, burde du vel ha fått et hint om hva problemet var? lambdasonda er bytta pluggene er nye prøvd en annen luftmengdemåler som jeg vet funker, bensinfilteret er byttet sjekker slanger har peilepinne Ja verkstedet sa at det var luftmengdemåleren, men har prøvd med en jeg vet funker, og ingen forskjell. Men bilen har også begynt å dø ut på tomgang, og det er det jo tomgangsregulatoren som har skylda for, er det denne som kan gjøre at bilen jukser og? (Med tanke på at hvis spjeldet inni der ikke lukker/åpner seg så vil den jo få får lite/for mye luft, og dermed feil blanding og da vil den jo fuske?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 14, 2010 Forfatter Share Skrevet August 14, 2010 bump, haster litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dingo84 Skrevet August 14, 2010 Share Skrevet August 14, 2010 Vel, har samme problem på min 318iS (M42). Har ikke gjort alt enda. Hvis tomgangen din går svakt opp og ned selv om den IKKE fusker, så er det såklart tomgangsregulator. Men hvis din fusker hele tia så kan det være noe datastyring, elektrisk hvertfall. Ting som slanger, filter, lambdasonde osv gir jo litt etter nå og da, og da fusker den bare av og til. slik som min. Jeg skal si ifra hvis jeg finner ut av dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 14, 2010 Forfatter Share Skrevet August 14, 2010 ja min fusker også bare av og til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 16, 2010 Forfatter Share Skrevet August 16, 2010 prøvd litt ut i dag, når jeg kobler fra tomgangsregulatoreren så sviver den kjempefint på tomgang men føler at den fusker enda oftere når den er ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oem Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Jeg hadde litt lignende problemer, men jeg hadde fått en sprekk i lufteledningen på veivhuset (delenummer 11151743386). Surret den med litt elektrikertape før jeg fikk kjøpt ny, og da var alles in ordnung! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 17, 2010 Forfatter Share Skrevet August 17, 2010 var det på en m40 motor? og hvsi ikke hva er delenr til den delen til en m40 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shapa Skrevet August 19, 2010 Forfatter Share Skrevet August 19, 2010 kan det være bensintrykk regulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå