oxygaxe Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Har en bmw e21 1977 mod, bilen er importert mai 2009. Noen som vet om den da er fritatt for hk avgifter ved å bytte til større motor? 1gangsavgiften var bare 3000 og noe for registrering. derfor virker det som det ikke har noe å si om motorvolum var 1,6 eller 2,3l Eller gjelder 10års regel for veteranbiler også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-watt Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Rett meg vist jeg tar feil, men biler etter 1970 altså 71 mod er det ikke lov til å gjøre noe med. Da må det søkes om det. Vist det stå motorhistorisk kjøretøy i vognkort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet August 13, 2010 Share Skrevet August 13, 2010 Rett meg vist jeg tar feil, men biler etter 1970 altså 71 mod er det ikke lov til å gjøre noe med.Da må det søkes om det. Vist det stå motorhistorisk kjøretøy i vognkort da? Hvis det står Bevaringsverdig i vognkortet for du ikke lov til å endre noe som helst. Eller, du kan jo gjøre det, men ikke godkjenne det. Men jo, biler etter 1970 er vanskelig å registrere som bruktimport, men ikke umulig. Derfor er det fleste regget som bevaringsverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet August 14, 2010 Forfatter Share Skrevet August 14, 2010 Min er ikke registrert enda, bilen er orginalt bmw e21 316, men er ombygd til 323i Utdrag fra transportstyrelsen sverige: Fabrikat: BMW 316 Fordonsslag: PB Tillägginformation Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet. MOTOR: BMW 323I -86 VÄXELLÅDA: BMW 323I -86 1 PASSAGERARE PÅ GRUND AV FASTA SÄTEN FRAM T31A MOTORN UTBYTT Bilen er jo allerede godkjent ombygd i sverige, dvs at jeg kan få det samme stemplet inn i norge? Førstår jeg må søke, men vet at bruktimport har 10år avgiftspålegg med bruksfradrag. men når jeg går på toll kalkulator, så regner jeg ut biln som import og med flere motoralternativ, men summen blir den samme (engangsavgift på 3300kr og noe smått). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 14, 2010 Share Skrevet August 14, 2010 Er ingen "10årsregel" for veteran.. en slipper å betale ekstra avgifter ved økning av effekten.(tollvesnet) om økningen av effekten er godkjent er derimot en helt annen sak(statens vegvesen) Har selv importert en 1976 modell bil(var da veteran),som ble godkjent senket,godkjent med annet ratt samt med 18" felger ved importkontrollen. i ettertid ble den godkjent med turbobmotor.. så lenge det er "vanlig bruktimport" det er snakk om,så kan en endre på bilen på lik linje med andre biler i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet August 16, 2010 Forfatter Share Skrevet August 16, 2010 ja, bilen mener jeg ble tatt inn som vanlig bruktimport med tanke på diverse modifiseringe fra tidligere eier. var ikke noe bevaringsobjekt siden det var mye uorginalt. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå