Gå til innhold

Ikke strøm til bensin pumpe??

dunderdo
 Share

Anbefalte innlegg

Batteriet er flatt så jeg bruker den andre bilen og startkabeler..

Jeg har 13,94v på 30 og 87

Men 85 og 86 har ingenting... Hmm??

har du sjekket under relène hvor du har 30, 87evnt 87a, 85 og 86? Husk at vanlige svarte veksel relèr og A/B Relè'er har 87 på samme plass(den i midten og den nedenfor som er plasert likt med lengde retningen).

Er det et relè med som regel to stk 87 pinner er den kun spenning på disse to da relèn har vekselt.

02-001.jpg21312312312312312.jpg

Er det er A/B Relè som har både 87 og 87a er det strøm på 87a hvis det er spenning på 30 til den vekseler, det vil si den bryter kontakt med 87a og kobler til 87 og tilfører spenning kun på denne.

02-016B-small.jpg

Hvis det er et BMW relè eller lignengde bosh etc er ikke 30, 87, 85 og 86 plassert på samme stikkere. disse er som regel blå, oransje osv

Denne mangler som regel 87pinnen i midten og fungerer på samme måte som et vanlig veksel relè

02-012.jpg

Husker jeg ikke feil, skal Main relè(Det svarte veksel relèt) få styre spenning på 86 når tenning er i posisjon 2. og Konstant jord på 85. Dette skal da veksle relèn og sende spenning fra 30 til 87

Spenningen fra 87 på dette relèt skal gi strøm til Motorstyring og sende spenning til Bensin relè'et på pin 86, Bensinrelèt blir styrt med Jord signal ifra Hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er noe som avviker fra mine forklaringer. Husk at en relè kan "brenne" og ikke gi spenning ut til feks 87 som det skal når det har vekselet

Nå vet ikke jeg om du har koblet strøm på¨bensin pumpen utenom og bilen starter. Men om impulsgiveren er ødelagt kan dette også være feilen til at du ikke får strøm gjennom bensin pumpe relèet. Da vil du heler ikke ha gnist på pluggene. Kanskje en lur ting å sjekke

Så er det mspaint ferdigheter på gang :P

12312.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er noe som avviker fra mine forklaringer. Husk at en relè kan "brenne" og ikke gi spenning ut til feks 87 som det skal når det har vekselet

Nå vet ikke jeg om du har koblet strøm på¨bensin pumpen utenom og bilen starter. Men om impulsgiveren er ødelagt kan dette også være feilen til at du ikke får strøm gjennom bensin pumpe relèet. Da vil du heler ikke ha gnist på pluggene. Kanskje en lur ting å sjekke

Så er det mspaint ferdigheter på gang :P

12312.jpg

Tusen takk!!!!

Du skulle hatt en premie for dette her :mrgreen:

Skal begynne å feilsøke etter på 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...