dunderdo Skrevet August 16, 2010 Share Skrevet August 16, 2010 Jeg får ikke strøm til bensinpumpen? Har prøvd å bytte relè uten hell... Bilen er en e23 M30B34... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 17, 2010 Forfatter Share Skrevet August 17, 2010 Bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet August 17, 2010 Share Skrevet August 17, 2010 Har du strøm inn på 30 til relèn til bensin pumpa? Vekseler relèn når setter på tenning? har du strøm inn på 30 på MainRelay og ut på 87 punktene? Main relay er punktet før bensin pumpe relèn http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e23/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 17, 2010 Forfatter Share Skrevet August 17, 2010 Har du strøm inn på 30 til relèn til bensin pumpa? Vekseler relèn når setter på tenning? har du strøm inn på 30 på MainRelay og ut på 87 punktene? Main relay er punktet før bensin pumpe relènhttp://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e23/ Skal sjekke i morgen Tusentakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 19, 2010 Forfatter Share Skrevet August 19, 2010 Har du strøm inn på 30 til relèn til bensin pumpa? Vekseler relèn når setter på tenning? har du strøm inn på 30 på MainRelay og ut på 87 punktene? Main relay er punktet før bensin pumpe relènhttp://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e23/ Ja jeg har strøm der ja. noe som virker rart her??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 19, 2010 Forfatter Share Skrevet August 19, 2010 Batteriet er flatt så jeg bruker den andre bilen og startkabeler.. Jeg har 13,94v på 30 og 87 Men 85 og 86 har ingenting... Hmm?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet August 20, 2010 Share Skrevet August 20, 2010 Batteriet er flatt så jeg bruker den andre bilen og startkabeler..Jeg har 13,94v på 30 og 87 Men 85 og 86 har ingenting... Hmm?? har du sjekket under relène hvor du har 30, 87evnt 87a, 85 og 86? Husk at vanlige svarte veksel relèr og A/B Relè'er har 87 på samme plass(den i midten og den nedenfor som er plasert likt med lengde retningen). Er det et relè med som regel to stk 87 pinner er den kun spenning på disse to da relèn har vekselt. Er det er A/B Relè som har både 87 og 87a er det strøm på 87a hvis det er spenning på 30 til den vekseler, det vil si den bryter kontakt med 87a og kobler til 87 og tilfører spenning kun på denne. Hvis det er et BMW relè eller lignengde bosh etc er ikke 30, 87, 85 og 86 plassert på samme stikkere. disse er som regel blå, oransje osv Denne mangler som regel 87pinnen i midten og fungerer på samme måte som et vanlig veksel relè Husker jeg ikke feil, skal Main relè(Det svarte veksel relèt) få styre spenning på 86 når tenning er i posisjon 2. og Konstant jord på 85. Dette skal da veksle relèn og sende spenning fra 30 til 87 Spenningen fra 87 på dette relèt skal gi strøm til Motorstyring og sende spenning til Bensin relè'et på pin 86, Bensinrelèt blir styrt med Jord signal ifra Hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sealed Skrevet August 20, 2010 Share Skrevet August 20, 2010 Sjekk om det er noe som avviker fra mine forklaringer. Husk at en relè kan "brenne" og ikke gi spenning ut til feks 87 som det skal når det har vekselet Nå vet ikke jeg om du har koblet strøm på¨bensin pumpen utenom og bilen starter. Men om impulsgiveren er ødelagt kan dette også være feilen til at du ikke får strøm gjennom bensin pumpe relèet. Da vil du heler ikke ha gnist på pluggene. Kanskje en lur ting å sjekke Så er det mspaint ferdigheter på gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 20, 2010 Forfatter Share Skrevet August 20, 2010 Sjekk om det er noe som avviker fra mine forklaringer. Husk at en relè kan "brenne" og ikke gi spenning ut til feks 87 som det skal når det har vekseletNå vet ikke jeg om du har koblet strøm på¨bensin pumpen utenom og bilen starter. Men om impulsgiveren er ødelagt kan dette også være feilen til at du ikke får strøm gjennom bensin pumpe relèet. Da vil du heler ikke ha gnist på pluggene. Kanskje en lur ting å sjekke Så er det mspaint ferdigheter på gang Tusen takk!!!! Du skulle hatt en premie for dette her Skal begynne å feilsøke etter på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet August 22, 2010 Forfatter Share Skrevet August 22, 2010 Det viste seg til å være jordingen til bensinpumpa som ligger under baksetet som var løs.... Min egen feil da jeg løsnet dekselet som jordingen sitter fast i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå