2003-E46 Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Har en 320 diesel med automatkasse, og det høres ut som om det er den som lager noen rare "brummelyder" og vibrasjoner ved litt belastning. Spesielt rundt 1500-2000 rpm, eller ved litt belastning. (For eks en motbakke når du har jevn fart i utgangspunktet uten å justere gassen..) Høres ut som lyden kommer bakfra, men det er veldig vanskelig å si.. Slipper jeg gassen litt blir lyden borte, gasser jeg på hender det den blir borte, men det hender også att det blir kraftigere.. -Kan jo være mye anna rart har jeg også hørt; veivhusventilasjon, bakaksling, mellomaksling, LMM, glødeplugger osv.. Når jeg kjøpte bilen var det satt inn en DTK, men den har jeg tatt vekk. Kan det være problemet? What to do??? Desperat her no....!
dunderdo Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Har en 320 diesel med automatkasse, og det høres ut som om det er den som lager noen rare "brummelyder" og vibrasjoner ved litt belastning. Spesielt rundt 1500-2000 rpm, eller ved litt belastning. (For eks en motbakke når du har jevn fart i utgangspunktet uten å justere gassen..) Høres ut som lyden kommer bakfra, men det er veldig vanskelig å si.. Slipper jeg gassen litt blir lyden borte, gasser jeg på hender det den blir borte, men det hender også att det blir kraftigere..-Kan jo være mye anna rart har jeg også hørt; veivhusventilasjon, bakaksling, mellomaksling, LMM, glødeplugger osv.. Når jeg kjøpte bilen var det satt inn en DTK, men den har jeg tatt vekk. Kan det være problemet? What to do??? Desperat her no....! Legg deg under bilen å se att eksosanlegget ikke ligger borti noe. Motoren vrir seg litt når den blir belastet
2003-E46 Skrevet August 17, 2010 Forfatter Skrevet August 17, 2010 Er god klaring der, Selv om det er satt på effektanlegg..
dunderdo Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Er god klaring der, Selv om det er satt på effektanlegg.. Tror ikke veivhusventilasjonen eller lmm er problemet... Det kan være vanskelig å finne ut av det der jah!!
2003-E46 Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Hvordan utelukker man evt de nevnte tingene da?
mspec Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 velkommen til gjengen Det finnes flere poster om akkurat dette.det er ikke akkurat et ukjent fenomen!
2003-E46 Skrevet August 19, 2010 Forfatter Skrevet August 19, 2010 Men er det noen som kan si hva det er som skaper den lyden da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå