Gå til innhold

Bmw e24 635 csi og e28 518i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant meg en fin bruksbil her på forumet:) Får den nordover med autolink i neste uke:)

1985mod 518i

3 eiere på bilen. Far-->sønn-->også han jeg kjøpte bilen av. han har hatt den bare i sommer.

Håper den er like strøken som den ser ut til og være:)

ih7cogz6qtxb5tomzudt.jpg

Noen som vet om det er mye jobb å sette en m50b25 i denne?

Hadde vert fin med en slik motor da den er rimelig stillegående, sprek og samtidig ikke sluker bensin.. har en m30liggende, men den synes jeg blir for dyr i drift til en bruksbil.

• 1 month later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Siden det er blitt lite tid til overs er 635en satt til side en stund og siden 518 trenger endel nye slitedeler får den alle delene som var bestillt til 635en. i tillegg til det som står på listen får den nye Bilstein B8 Dempere og 30/40 senk.

Bilen får også e34 m5 bremser hele veien rundt og e34 m5 bærebruer bak:)

Skrevet
du trenger også noen braketter for å få på m5 staget foran.. de har andre klaver tiil foringene

Fikk bestillt de klavene hos gs:)

Kommer masse bilder når monteringen starter:)

Må bare ha absolutt alt klart før jeg begynner pga jeg bruker bilen daglig:)

Skrevet

Da ser det ut som at e28en får komplett e34 m5 bakstilling.

Må korte inn traversen bak med ca15mm på hver side så jeg må lage meg en "jigg".

Skrevet

Hei!

Gratulere med "ny" 518i!

Det var jeg, på vegne av min far, som solgte bilen i våres til ham du kjøpte den av! Bilen hadde før det hatt 2 eiere ettersom jeg vet.

Min far har hatt bilen i flere år, og kostet på den en god del. Jeg ble overrasket når den nå ble videresolgt så kjapt, og at du må koste på den endel kroner, den var i veldig god stand når jeg solgte den!

Lykke til med en hel og grei e28, og med eventuellt ombygging av bilen :)

Mvh Thomas

Skrevet
Hei!

Gratulere med "ny" 518i!

Det var jeg, på vegne av min far, som solgte bilen i våres til ham du kjøpte den av! Bilen hadde før det hatt 2 eiere ettersom jeg vet.

Min far har hatt bilen i flere år, og kostet på den en god del. Jeg ble overrasket når den nå ble videresolgt så kjapt, og at du må koste på den endel kroner, den var i veldig god stand når jeg solgte den!

Lykke til med en hel og grei e28, og med eventuellt ombygging av bilen :)

Mvh Thomas

Oi.. arti at du fant den på forumet her da..

joda bilen er i flott stand, men alt slites ved bruk;-)

utvendig blir bilen holdt akkurat slik den er..

Er kun understell først og fremst som får seg en heftig oppgradering da alt stortsett er ganske slitt. blir kunn brukt det gromeste av deler nå:-)

motor blir vel muligens byttet ut med en S38B36 med pustehjelp om tid og stunder, men det blir ikke før bilen ellers er blitt 100prosent.

m10 motoren har nå fått seg en skikkelig service med ny vannpumpe, kjøleveske, olje og alle filter så den få holde en stund:-)

Skrevet

Da har jeg fått røsket ut motoren som skal i e28en ettervert... måtte ha ut e24en for å knipse litt bilder også...

8jw7p3ej0rmiauy1hb2u.jpg

34pbjt0m4jptrxeoexit.jpg

x1uwah06w6xzmbgncua5.jpg

Donorbilen:

f6kogvgh8yu2g0wvqopi.jpg

61edvrdsg90fqri0t46c.jpg

02edwramkjte19wt90xn.jpg

Skrevet

Fikk tak i meg shadowline lister til hele e28en også nå:):):):)

Skrevet
Har ikke lyst på turbo motor i E24`en da?

Denne skal få turbo ettervert da,, er s38b36 turbo som er planen:)

Skrevet

Da var pakken fra gs bildeler kommet, men m5 krengningstag som jeg også hadde bestilt og betalt for var ikke i pakken så jeg må ta en tlf til dem på mandag..

bestillte komplett understell, men det var ikke med noen deler som hadde med styringen å gjøre så det må jeg bestille i tillegg.

ptvz6cxhjzxtiwmnnczl.jpg

xkllyhu0pnhkp18jch8y.jpg

Skrevet
klavene er greie.. men du renger de platene som du skrur klavene fast i også.. som er sveist på bilen..

fikk bestillt meg slike plater hos gs i dag:)

Skrevet
klavene er greie.. men du renger de platene som du skrur klavene fast i også.. som er sveist på bilen..

fikk bestillt meg slike plater hos gs i dag:)

Delenummer på de, har du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...