dejavu Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Overskriften er misvisende,bare så det er sagt. Men var innom en Statoil med nye pumper, med min E-39 i morges. Det jeg glemte var at de nye pumpene også hadde fått nye fundament. Fine høye øyer,akkurat litt over kanalhøyde. Og umulige å se fra førerplass. Så da jeg svingte ut, traff kanalen under passasjerdør perfekt midt på betongkanten på pumpeøy. Resultat er en inntrykt kanal. Dypt søkk inn. En ting er jo hvorfor i h.....e ikke disse øyene kan trappes noe ned,slik bileiere slipper ekstraregninger for ødelagte felger, eller, som i mitt tilfelle, kanaler. Men det skal jeg ikke spørre forum om (medmindre noen har en vettug kommentar) Mitt spørsmål er om søkk i kanalene kan repareres med solid mengde sparkel, og om noen vet om en guide for et slikt arbeide? Skal poste et lite bilde senere... Til overskriften: full tank = 800 spenn rep. av kanal = 5200 " (sånn ca) sum = 6000 " PS. Stavangerfolk. Vokt dere for de nye pumpeøyene på Statoil Lagårdsveien!
bmwhans Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Auch! FOR mye sparkel er nok ikke så lurt da det kan dette av igjen om det blir for mye. Men det er verdt et forsøk da. I forhold til å kappe og sveise.
Stoppie_Master Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Man sliper rein kanalen, også punkter man fast slike pinner, så napper man ut metallet Brukte det mye når jeg jobbet på Autoservice lakkering på Bryne. En ting jeg bruker å gjøre, er å holde god avstand. Slangen er mer enn lang nok! Har ved et par anledninger faktisk fylt når jeg står med tanklokket på andre siden av bilen fra pumpa... Jeg skjønner prinsippet ditt, hvorfor lage ting slik at du faktisk nermest kondemnerer bilen din hvis du er uheldig/trøtt/uoppmerksom og det kansje er litt trangt...
thomaleo Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 hvis øyene ikke hadde vært der så hadde folk truffet pumpene istedet vet du
thomaleo Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 mange som kan miste styinga vet du? im just saying x) du såg tydeligvis ikke øya
dejavu Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Hva slags "pinner" er det du mener? Regner med disse "nappene" skal gi bedre feste for sparkelen?Døren er heldigvis ikke berørt. Man sliper rein kanalen, også punkter man fast slike pinner, så napper man ut metallet Brukte det mye når jeg jobbet på Autoservice lakkering på Bryne. En ting jeg bruker å gjøre, er å holde god avstand. Slangen er mer enn lang nok! Har ved et par anledninger faktisk fylt når jeg står med tanklokket på andre siden av bilen fra pumpa... Jeg skjønner prinsippet ditt, hvorfor lage ting slik at du faktisk nermest kondemnerer bilen din hvis du er uheldig/trøtt/uoppmerksom og det kansje er litt trangt...
Tom K Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 du sveiser fast et slags verktøy i bulken og napper ut bulken igjen, jobber du litt med dette så får du ut nesten hele bulken og du trenger da minimalt med sparkel
Stoppie_Master Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Husker ikke hva vi kalte det. Men man setter inn noe som du kan sammenligne med en spiker som man kjører strøm igjennom, samme prinsipp som når man sveiser fast sveisetråden, for så og feste et verktøy til den som det er et lodd på. Så slår/trekker du ut med å trekke i loddet Dæven jeg må være dårlig til å forklare, sikkert ingen som forstår dette enn meg
Tom K Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Noen kaller det for en "slugger" ikke sikker på det riktige navnet
|Ole| Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Husker ikke hva vi kalte det.Men man setter inn noe som du kan sammenligne med en spiker som man kjører strøm igjennom, samme prinsipp som når man sveiser fast sveisetråden, for så og feste et verktøy til den som det er et lodd på. Så slår/trekker du ut med å trekke i loddet Dæven jeg må være dårlig til å forklare, sikkert ingen som forstår dette enn meg Eg forstod det så var ikkje så gale, hehe
DannyRS Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 aperunk.. eller glidehammer som det også er kalt. http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4074
dejavu Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 du sveiser fast et slags verktøy i bulken og napper ut bulken igjen, jobber du litt med dette så får du ut nesten hele bulken og du trenger da minimalt med sparkel Det høres interessant ut. Men ordet sveising liker jeg ikke , og hele operasjonen behynner da å minne om verkstedmat. Har noen hørt om Bulkedoktoren i Stavanger? Tror kanskje jeg skal avlegge ham et besøk i morgen...
Gunnar Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Ja, og så har du Caropractor også. Han har fått mye god omtale på forumet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå