Gå til innhold

Seks tusen for å fylle opp tanken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes også bolter som du limer på, skrur ut bulken og etter ca en halv time er limet herdet så mye att limet slipper :wink: Funker veldig bra, men her ser det ut som om stålet er såpass deformert att det må

sparkles og pusses etterpå uansett!

Skrevet
Finnes også bolter som du limer på, skrur ut bulken og etter ca en halv time er limet herdet så mye att limet slipper :wink: Funker veldig bra, men her ser det ut som om stålet er såpass deformert att det må

sparkles og pusses etterpå uansett!

Vet du hvor disse boltene kan kjøpes?

Skrevet

En ting er på en tynn dørplate..

Er noe litt annet å trekke ut kanalen på en e39 :)

Lever bilen inn å få det gjort skikkelig, kanaler er utsatt nok for rust.

Hjelper ikke når folk skal prøve å fikse ting de ikke kan ;)

Skrevet
En ting er på en tynn dørplate..

Er noe litt annet å trekke ut kanalen på en e39 :)

Lever bilen inn å få det gjort skikkelig, kanaler er utsatt nok for rust.

Hjelper ikke når folk skal prøve å fikse ting de ikke kan ;)

Ja,den metoden der hadde nok ikke hjulpet på en kanal. Bulkedoktoren bruker trolig tilsvarende metoder,og han kunne ikke rette kanalen min. Har mer tro på ovenfor nevnte "aperunk" :) . Med den kan en skru plateskruer inn i kanalen,og banke bulken ut. Men akk, det blir vel verksted.

Skrevet

Metoden i seg selv med å bruke "nuppe apparat" eller gode gamle metoden med å pungte på pinner å bruke slagtrekker (eller aperunk som noen kaller det) er ikke feil.

Men at noen som ikke vet hva de holder på med gjør det hjemme i garasjen synes jeg er feil.

Såklart tar man riktige forhåndsregler er det ikke noe gale med det heller, men det er så mange som ikke gjør det.

Og ser eksempler til dagen på dårlige reperasjoner som har ført til at biler nermest råtner vekk.

Få priseksempler fra et par verksteder og du vil sikkert få en pris som er overkommelig.

Så kan du jo få pris på å lakke fordøren din under list i samme slengen siden du tydeligvis sliter/har slitt med rust der og ;)

Skrevet
Metoden i seg selv med å bruke "nuppe apparat" eller gode gamle metoden med å pungte på pinner å bruke slagtrekker (eller aperunk som noen kaller det) er ikke feil.

Men at noen som ikke vet hva de holder på med gjør det hjemme i garasjen synes jeg er feil.

Såklart tar man riktige forhåndsregler er det ikke noe gale med det heller, men det er så mange som ikke gjør det.

Og ser eksempler til dagen på dårlige reperasjoner som har ført til at biler nermest råtner vekk.

Få priseksempler fra et par verksteder og du vil sikkert få en pris som er overkommelig.

Så kan du jo få pris på å lakke fordøren din under list i samme slengen siden du tydeligvis sliter/har slitt med rust der og ;)

Nå har jeg forhørt meg litt. Dersom kanalen kan rettes, må jeg regne med 9ooo. Dersom de må skjære ut et stykke, så blir det ennå mer. Fort vekk 5-6 timers arbeid. Det er uaktuelt for meg å bruke så mye penger på en ren kosmetisk operasjon,særlig fordi, som du påpeker, bilen har andre kosmetiske feil.Rustangrep i døren der,og på koffertlokket.

Et tips jeg fikk var å montere sideskjørt, eller lister over kanalene. En foreslo endog å tilpasse lister som i utgangspunktet var ment for e-60 serien. Jeg forsto ham slik at disse var laget av plast,og at en med litt jobb kan tilpasse dem til e-39..? Noen som har hørt om dette?

Uansett,dette betyr også at det innledende regnestykke var feil. Det skulle stått:

Ti-tusen for å fylle opp tanken!

:?

Skrevet

kan da umulig koste 10 lapper og kappe ut og sveise inn den lille biten, vanlig pris for å bytte en kanal her i byen er 1500-2000,- kr for å bytte hele kanalen

Skrevet

Er ikke snakk om at det koster 10k heller.

Må man bytte en bit blir det mye dyrere..

For det første koster vel kanalen rundt 6 tusen hvis jeg husker riktig.

Så har du karroseriarbeid som kanskje koster 1500-2000,- svart der i byn. Er såklart ikke den prisen hos et verksted.

Også skal det lakkeres...

Men det er jo ikke et tema her siden den kanalen der skal fint la seg rette.

Du får ta deg en tur til bergen så fikser vi bimmerspris på jobben ;)

Men blir gjerne vel så billig å kjøpe kanalskjørt og fyre på det..

Bare husk å sprute godt med hulromstoff inn i kanalen i tilfelle grunningen inni har sprukket :)

Skrevet
Er ikke snakk om at det koster 10k heller.

Må man bytte en bit blir det mye dyrere..

For det første koster vel kanalen rundt 6 tusen hvis jeg husker riktig.

Så har du karroseriarbeid som kanskje koster 1500-2000,- svart der i byn. Er såklart ikke den prisen hos et verksted.

Også skal det lakkeres...

Men det er jo ikke et tema her siden den kanalen der skal fint la seg rette.

Du får ta deg en tur til bergen så fikser vi bimmerspris på jobben ;)

Men blir gjerne vel så billig å kjøpe kanalskjørt og fyre på det..

Bare husk å sprute godt med hulromstoff inn i kanalen i tilfelle grunningen inni har sprukket :)

Takk for invitasjon! Men Bergenstur er nok ikke på programmet nå(-:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...