Sheamus Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Hei. Trenger nye hjullager til bak i 535, lurer på om vil den 525 hjullager passer i 535? Fins bare 520-525 i biltema, men nr 74121 samme i 520 og 525.
Gunnar Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Sjekk i ETK (reloem.com) om det er samme hjullager på 525 og 535i. Hvis det er det, så tut og kjør, hvis ikke må du nok handle noe annet sted.
Sheamus Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 Sjekket på gsbildeler.no M5 3.6 og 3.8 - 42x80x42 535i - 42x80x42 525i - 37x47x45 520i - 37X74X45 Må nok handle noe annet sted, kanskje bedre enn biltema sin
Morty999 Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 har faktisk kjøpt hjullager på biltema med skf nr på så biltema er ikke alltid noe dritt som folk tror...
Sheamus Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 har faktisk kjøpt hjullager på biltema med skf nr på så biltema er ikke alltid noe dritt som folk tror... Nei men det mest... Har hatt mercedes. Biltema dempere m fjør, pluggledninger, osv... Da merker den mercedes ikke lenge ekte... Skiftete til originaldeler var det komfort og motor stabil igjen... Har hatt slip/klappe maskin to ganger pga takker seg, den dyreste klappe maskin, osv. Holder til nå...
Gunnar Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 har faktisk kjøpt hjullager på biltema med skf nr på så biltema er ikke alltid noe dritt som folk tror... Nå er det ikke ukjent at Biltema kjøper store lager fra kjente leverandører, men hva mener du med SKF-nummer? F.eks. 6105 er standard-nummer som brukes i hele kulelagerbransjen, uansett leverandør. Hvis det er et SKF-lager, som de vil assosieres med, så står det SKF på lageret. Tipper Biltema handler sine lager fra Kina, hvor prisene er mye lavere enn fra SKF (som produserer i Sverige, Frankrike, Brasil osv.).
Morty999 Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 skr nr er jo nr som skf bruker? som såvidt jeg veit er en av de verdens kjent med lagre?
Gunnar Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 skr nr er jo nr som skf bruker? som såvidt jeg veit er en av de verdens kjent med lagre? Ja, men SKF bruker samme nummer som alle andre kulelagerprodusenter i verden. Kulelagerbransjen er blant de få bransjene som har klart å "samkjøre" dimensjonssystemene sine. Om du drar på Biltema, til SKF, til INA-FAG, eller til Kina, og sier du skal ha 6105-lager, så får du et lager det står 6105 på, og som har like dimensjoner, samme om det er SKF som har laget det eller ikke. Altså var poenget mitt at selv om det står samme nummer på det som SKF bruker, så sier ikke det at det er laget av SKF, med mindre det stod bokstavene SKF på det (det gjør det på SKF-lager). Jeg tviler litt på at SKF er leverandør til Biltema på kulelager, for SKF er blant de dyreste i bransjen. Det finnes veldig mange leverandører som leverer bra vare til lavere pris enn SKF. Spesielt i østen. Men for alt vi vet kan Biltema kjøpe SKF sine lager som ikke går gjennom kvalitetskontrollen. Slike ting vet en ikke når en handler av Biltema. Greia er at for de aller fleste har det ingen betydning om det er to tusendeler over toleransegrensen for presspasning, men SKF kan ikke selge det selv, til sine industrikunder. De må holde seg innenfor angitte toleranser i SKF-bibelen. Biltema driver i en helt annen bransje.
Morty999 Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 joda.. men tviler på att det står skf på ett lager om det er en annen produsent!
Gunnar Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 joda.. men tviler på att det står skf på ett lager om det er en annen produsent! Det er jo nettopp det jeg har prøvd å få utav deg. Du sa nemlig det stod SKF-nummer på lageret, du sa ikke at det stod SKF på det. Som jeg har prøvd å forklare i to innlegg nå, så er det forskjell på om det kun stod et nummer eller om det faktisk stod SKF på lageret.
Tom K Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Biltema selger hjullager fra SKF ja, har lasta hjullager på SKF og levert til Biltema før
Tom K Skrevet August 18, 2010 Skrevet August 18, 2010 Men for alt vi vet kan Biltema kjøpe SKF sine lager som ikke går gjennom kvalitetskontrollen. Slike ting vet en ikke når en handler av Biltema............. Alt som blir underkjent i kvalitetskontrollen på SKF går rett i kverna, det slippes IKKE ut på markedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå