Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min har det siste halve året begynt å få en lei uvane. Av og til, så kan det elektriske finne på å være helt dødt, med det resultat at jeg ikke får låst førerdøra, langt mindre startet bilen. Og med dødt, så mener jeg dødt, det er ikke antydning til liv, ikke så mye som en diode lyser opp noe sted.

Dette har hatt en lei tendens til å skje på litt upraktiske steder, blant annet når jeg skal av ferja på vei til jobb, men det kan også skje i det jeg setter meg inn i bilen om morgenen, og skal kjøre på jobb.

Er stygt redd for at det er noe som stjeler strøm, den "tikkelyden" jeg av og til hører i bilen, høres ut som en vifte som sviver sakte, uten at jeg egentlig har tatt meg bryet med å finne ut mer om det. I tillegg hjelper det å starte bilen med startkabler, evt lade batteriet.

Kjenner noen av dere til problemet mitt, og er det noe som evt. lett kan fikses for en med tolv tommeltotter?

Skrevet

Liten oppdatering.

Var ute og skulle sette på batteriladeren (kan forresten et batteri være koblet til i bilen mens jeg lader det opp?), og var tydeligvis litt uforsiktig med hvor jeg la den svarte klypa, mens jeg satte på den røde (laderen var ikke koblet til strømnett), og forårsaket nok en kortsluttning på en eller annen måte. Resultatet var ihvertfall at lyset i bagasjerommet gikk på, og sentrallåsen virket. Klokke og trippteller var nullstilt. Lettere optimistisk prøvde jeg å starte bilen. Alt er som normal inntil jeg skal vri nøkkelen over i startposisjon. Da kommer det et relativt kraftig "klikk" fra under panseret et sted, og alt er helt dødt igjen.

Skrevet

Jeg har kjørt den et halvt års tid uten støtfanger, det er vel ikke utenkelig at det kan ha påvirket noe av det elektriske? (og dermed nok gjort alt mye verre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...