Gjest Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Hei, skal ha nye dekk til min bil. Det dreier seg om 18" på originale e39 m5 felger, altså 275/35/18 bak og 245/40/18 foran. Mine erfaringer med Continental fra før av er at det (normale dekk, og det er lenge siden jeg har bruk conti) er at de er alfor "myke" i oppbygging, noe som gjør at de blir en smul "wobblete". Jeg lurer da på om noen har erfaringer med dekket jeg nevnet? kan nevne at jeg har brukt toyo proxxes, som er noe rimeligere, var veldig fornøyd med dem første sessongen. men ikke etter det. komforten var heller ikke på topp akkurat. samme gjelder falken fk412, disse var egentlig aldri noe imponerende, og ikke noe særlig kofort. begge slites fort på kantene. eagle f1 er et dekk som koster omtrent det samme, men kommer dårligere ut i tester.. Sikler kanske litt på michelin pilot sport ps2, men dette er et vesentlig mye dyrere dekk. Noen erfaringer å dele? husk at det dreier seg om sånn passe drøye dimmensjoner, 225/50/17 typisk er de fleste dekk ganske behagelige.
Mcgyver Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Jeg har SportContact 3 på Primera Stcc`en. Kjøpte disse i våres, og er sålangt fornøyd Kjører 215/45-17 på denne, bilen er senket og veldig stiv. Hadde før Eagle F1, og synes Conti støyer mindre, samt mindre sporing på denne bilen. Komfortmessig kjenner jeg ikke noe forskjell, annet enn mindre sporing.
Gjest Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 høres bra ut hvordan er det med slitasje på inn og ut side? kanskje ikke så merkbart på 215?
Mcgyver Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Ser ikke noe tegn til ujevn slitasje på dekkene enda Noe den heller ikke gjorde på F1, men de forrige Michelin Pilot Sport jeg hadde på denne, slet ytterkant forann (forhjulstrekk). På denne bilen er jo 215 "stort", men dekkene er sålangt veldig bra
Gjest Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 Jeg kjører på andre sessongen nå med SportContact fremme. 235/40 18... Beste dekkene jeg har hatt. jevn slitasje, støysvak og topp grep uansett vær:)
esp1 Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 SportContact 3 er kjempe dekk, med wobblete, og "normale" dekk mener du sikkert type 15" EcoContact(mye mer comfort dekk). SportContact, er ett helt annet dekk, ment for å fungere fint å kjøre hardt med, i motsetning til EcoContact. Støy vil det være uansett i den dim. Og feil slitasje har omtrent null med dekktype å gjør, feil hjulstilling, og\evt. luftrykk som er grunnen til det.
SideIn Skrevet August 19, 2010 Skrevet August 19, 2010 helt enig at SportContact 3 er et topp dekk. Dekk sjappa så at det er et av de beste tekniske dekkene på markedet, det opprettholder de samme gode egenskap "helt ned til nesten utslitt" er meget godt fornøyd med dem. har 225/45/ZR17 forran har nå kjørt dem 37000km er ca 3-4mm igjen på dem. bak står det 245/40/ZR17 de ble veldig fort slitt byttet til michelin pilot det skulle gi noe flere km men jeg synes de sporer mer har nå kjørt dem ca 18-20 tusen,5-6mm igjen
Gjest Skrevet August 20, 2010 Skrevet August 20, 2010 takker for svar espen_t, jeg vet det meste om hjulstilling ettserom jeg er unormalt nøye når jeg tar dette. men, det enedrer ikke på det faktum at ikke alle dekk liker "normal" neg camber, ei heller utsiden froan, mtp harde turn ins.. ser ut som jeg går for disse.. venter bare til jeg har fått felgene før jeg bestiller, så jeg ser at de er ok osv .. takker for tilbakemeldinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå