Gå til innhold

Hvilken turbo til m21d24 e28?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken turbo annbefaler dere? Vil ha en som lader ganske tideligt, og ikke seint (sånn som kinaturboen eg har no.) Er det samme turbo i 524td e34, som er i 524td e28?

Skrevet

Eg har kjørt med turbo frå norsk turboservice i Porsgrunn. Srx 300 heiter den. Hadde fullt ladetrykk ved ca 2000. Kanskje litt over. Denne turboen skal tåle 3 bars ladetrykk så da er det ikkje turboen det står på;)

Skrevet

det er ikke samme turbo i biler før 88 og etter. (e28 er da før). Du har en større turbo enn i e34. Anbefaler egentlig den originale om du er ute etter tidlig trykk, evt e34 (e30 også med elektronisk pumpe, altså 88 og fremover) om du mener denne lader for seint..

Skrevet

Så e34 turboen vil fungere bra da ? Dette er mitt første turboprosjekt, så hadde vore grett med skikkelige svar :) Passer e34 turboen rett på grenrøre mitt? Samma med downpipen? Kinaturboen min er MYKJE større enn orginalturboen så sto på min (havarert) Lader ikke før 3-3,2..

Skrevet

E34 turboen passer rett på ja men viss du har planer om å ta ut litt effekt så blir denne for liten. Den funker veldig bra på lave turtall men når du kommer opp i 3500-4000 vil den bare flate ut pga den klarer ikkje levere nok luft. Turboen eg hadde leverer nok i haugevis. Med 1 bar ladetrykk på den så gikk den like godt som når eg kjørte originalturbo på 1.5 bar.

Skrevet

Den passer rett på eksosen ja. Må bygge om litt på eksos og oljeretur men det er ikkje noko problem. Prisen husker eg ikkje i farta. Men viss du ringer norsk turboservice så finn dei ut hva slags turbo som passer deg best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...