Gå til innhold

E30 320 sleeper med s50b30,m3 understell,grom bremser.FILM!


Tuttifrutti
 Share

Anbefalte innlegg

Selger da leketøyet (Sleeper) mitt pga annet prosjekt.

Bilen er en original 320 som ikke er godkjent med motor eller understell.

Den har s50b30 med 5 trins kasse, originalt m3 understell og 330mm XYZ bremser foran og 300mm XYZ bremser bak.

Bilen er nylig eu-godkjent og er godkjent til juni 2012. Det er ingen heftelser på bilen og det er selvfølgelig skilt på den (skilt nr vil ikke bli gitt over telefon eller lignende).

Karosseriet er ganske så stygt men det har ikke noen alvorlig rust feil som opprustet kanaler eller andre opprustet bærende deler.

S50b30 fra koed (med kvittering) som skal ha gått rundt 150 000 som er i veldig god stand.

Har hatt den på diagnose og eneste feil var luftmasse måler (skiftet).

Det som er nytt eller skiftet på motor:

Ny luftmasse måler.

Nytt enkeltmasse svinghjul som veier en brøkdel av det originale, 6 punkts sinter clutch med hardere trykkplate (Gamle svinghjulet, clutchen og trykkplaten følger med og er i veldig god stand).

Nye tennplugger.

M50 bunnpanne fra e34 samt oil pickup fra denne motoren (bruker originale s50 oljepumpen).

Carbonboks.

Nytt oljefilter og ny olje (beste oljen fra castrol som er beregnet for m-motorer)

Vanosen sviver fint og er ingen u-lyder.

Luftpumpen som pumper luft inn i eksosen er fjernet.

Understell:

Fk koeningsport coilovers på bilen.

Fremre travers er forsterket hele veien (der det er nødvendig) og sveist litt om pga grenrørene skal passe.

Hele understellet er forsterket maksimalt for å tåle veldig mye juling (se bilder).

Alt understellet er sandblåst, så forsterket, lakket med to tykke strøk med epoxy, understellsmasse der det er utsatt for steinsprut og lakket med 2 tykke lag med svart skips lakk som tåler veldig mye juling.

Alle demperne er nye.

Nye hjullager på hele bilen.

Alle foringene i hele understellet er skiftet til Derlin foringer av hardeste typen (skal du ha hardere foringer enn dette må du ha alu foringer).

Alle bremserørene er nye og egentlig alt som kan være nytt på understellet er nytt.

Begge bærearmene framme er nye (alu).

M3 diff med 3,25 utveksling som er i veldig god stand (hadde 3,64 før men var litt for mye aks og for liten toppfart så skiftet til 3,25).

Z3M difflokk (kjøler mye bedre).

XYZ bremser hele veien som er helt nye, 330mm foran og 330mm bak.

Z3 tannstang som er nyoverhalt og gir 2,7 runder på rattet meg begge nye armene.

Tårnlagerene bake er derlin.

Montert ventil som justerer bremsekraften bak fra 0 - 100% (kan koble bremsen bak helt ut).

Ellers:

Girkassen er skiftet olje på og montert shortshift. Den er veldig tight og fin.

Grenrørene er sveist om for at de skal passe i e30 og de er lagt eksosbandasje på.

Motorputene og girkasse putene er laget costume i alu som gir bilen en syk gass respons.

Hardykoblingen er ny.

M3 mellomaksling, har forsterket midtre oppheng for å fordele kraften litt så den ikke vrir seg av.

Sveist nytt eksosanlegg hele veien som er 2x 2,5” halve veien og 3” resten. Er 2 lyddempere som egentlig er for lite siden lyden er 103db på ca 4 000omd (høres ut som en r-sykkel). Så skal lage til med en litt større lyddemper på slutten for å få ned db’en. Bakpotten er en 4” japseloff (sleeper :D )

Det er breibandslambda på bilen, oljetemp og vanntemp i egne målere inne i bilen.

M3 ratt.

Bremsekraft forsterker fra e28 som er koblett på servoen.

Radiator fra m535.

El vifte.

M3 oljekjøler.

Er helt sikkert mye annet jeg har glemt å skrive men alt er vertfall helt strøkent og montert og laget til skikkelig.

Karosseriet er stygt og alt er originalt inkl interiør.

Sportstoler kan medfølge men jeg har ikke montert de pga jeg vil ha sleeper looken.

Jeg har kjørt bilen ca 500 km siden jeg bygde den og den har aldri vert kjørt på bane, dette pga jobber på sjøen så har ikke hatt anledning. Er ikke den solgt før gatebil i september vil den bli å se der og kansje på sommertreffet.

Det er en veldig gøy bil å kjøre som lager mye røyk både i 1-2 og 3 med bare gass pådrag.

Noe dere lurer på så er det bare å ringe eller sende mail.

Eventuelt visst noen er interessert så kan alt skrues over på ett hvilket som helst e30 karosseri etter nærmere avtale.

Prisen er forholdsvis liten i forhold til hvor mye jeg har betalt men den kan diskuteres litt

Siden alt var montert har bilen startet å gått uten noen form for feil.

Jeg har også hatt den på 4 hjuls kontroll (papirer medfølger).

Bilde av bakstilinga er med gamle diffen og uten z3m difflokket.

Bildet av brekket er uten justeringen av bremsekfraft bak / frem.

Prisen er 120 000,-

Bilder kommer snart her, men du finner dem her sålenge:

http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 4222708234

Mvh Steffen Dybdal

984 10 548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremre travers er forsterket hele veien (der det er nødvendig) og sveist litt om pga grenrørene skal passe.

Lyst til å utdype litt ang. dette? Hvor er det nødvendig å forsterke?

Forsterket der motorputene sitter med å helsveise møtningspunktene og laget til med ekstra plater på undersiden for å forhindre at det skal knekke-

Nå husker jeg ikke om jeg forsterket stabstag festet, men mener på jeg ikke så nødvendigheten i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...