Gå til innhold

iphone til AUX inngang i E87 1-serie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Siden 1-serien har AUX inngang som standard(?) i midtkonsollen, regner jeg med mange av dere der ute har koblet til iphone / ipod.

Bruker man en vanlig minijack kabel fra headset utgangen på iphone til aux inngangen i bilen? Mener jeg har hørt at det blir litt dårlig lyd av denne metoden? Finnes det kabler man kobler til på undersiden av telefonen? Docking leverer vel lyd ut via undersiden på iphone.

Har dere gjort noe mer fancy ut av det? Trekt kabelen fram så man kan betjene iphone via en mobilholder e.l? Kom gjerne med forslag, bilder osv.

Søkt litt på nettet uten stort hell.

Noe a'la dette her:

24_-1511660175.jpg

-Martin

Skrevet

Er det hull i armlenet slik at du får kablene inn? Er det oppbevaringsrom i armlenet du mener? Har ikke fått hentet bilen ennå, så kjenner ikke detaljene. ;)

Er jo litt stress å betjene telefonen / skifte sanger mens du kjører da? Du har ikke vurdert å trekke kablene under midtkonsollen og fram og montere den så du kan betjene den mens du kjører?

Skrevet

Nei, har ingen planer om å ha noe iPod/iPhone/mp3-spiller stående synlig i bilen, etter flere innbrudd i den gamle.

Ja, har lagt den i oppbevaringsrommet i midtarmlenet. Det er ingen hull, men kabelen er såpass tynn at den fint kan legges i klem.

Men, på sikt har jeg tenkt å gå for en ice-adapter og få full rattstyring på både telefon og mp3 :-)

Problemet er bare at det koster litt mer en $10-12 :-)

Skrevet

Hehe, ikke noe å si på prisen ;-)

Og lydkvaliteten kontra hodetelefon --> aux er gull.

Det blir jo lineout i stedetfor et forsterket signal som fort skurrer - for ikke å nevne at det nå er DU som styrer volumet, ikke dama.

Men, fortell da! Hvilken 1-serie ble det på deg?!

Ser frem til å hente inspirasjon til hva jeg skal gjøre med min, etter å ha fulgt tråden på din nye ;-)

Ser du har vært flittig på E36'en!

Skrevet

118i med full m-pakke. Delskinn (sport), armlene, kjørecomputer, digital 2 soners klima osv. Mangler navi og rattbetjening. Men til den prisen jeg har ordnet var valget lett. Planen var diesel, men.

Skal ta masse bilder når jeg reiser å henter den søndag. ;)

Ang. mods på denne blir det sikkert ikke de store tingene. M-tech er tingen, så det blir bare litt små details som toning av ruter, sorte nyrer muligens, kortere antenne på taket og slikt. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...