Eklund Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Da var bilen hjemme i garasjen etter en helg med klatring på veggene. Går som en drøm. Da blir det bestilling av lykteglassene som space-ace tipset om, kanskje led bak i samme slengen og 16:9 navi til å begynne med. Voksing blir det og en av dagene. Sportsstolene er kjempedeilige og tror jeg fint kan beholde coiloversene stillt som de er. Noen som har peil på å fikse skinninteriør? Er i ferd med å bli grått i kantene noen steder. Skal ha på skinnfett i mellomtiden.
Eklund Skrevet September 10, 2010 Forfatter Skrevet September 10, 2010 Da er 16:9 navi bestillt. Nå er det nye lykteglass foran, LED bak og m5 speil som er på ønskelisten. Vurderer å bestille fra koed. Jeg hadde likt de LED som ser original ut, men de jeg har sett så langt har helt hvite ryggelys. De jeg har nå er ryggelysene rødstripete på. Selv de som er hella som jeg har sett er bare klare. Dersom jeg selv hadde designet dem, så hadde jeg hatt dem helt røde nede og ryggelysene bak hvite glasset oppe. Etter dette skal motor prioriteres. Kanskje bremser etterpå. Vurderer fra m5 el lignende fra skrot. Noen som vet om 540 har bedre bremser enn 528? Eller om det finnes noen bedre skiver å anbefale til calipperne som er? Noen som har noen forslag til baklysene?
Rellik Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Jeg vet ikke om det funker, men har hørt at salfett ( Slikt de smører på hestesalen) skal være br for skinnsetene.. Da holder det seg lenger
Eklund Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Da er det lagt på nye klosser, pep fra de gamle. Dessverre har også sensorn til kossen løsnet fra høyre bak og dratt med ledningen, så nå lyser den selv med ny. Skal se om jeg får ordna det til tirsdagen. En coil er litt dårlig, skal inn og skifte den samtidig. Har funnet noen som renoverer skinninteriør og de mener det blir som nytt til to lapper. Er jo bare midt i førersetet det er litt slitasje, se på bildet. Dama har hatt noen uhell og døra må fikses. Heldigvis bare døra og ingenting utenfor. I tillegg en liten skramme foran og festet er litt dårlig, skal få den montert på igjen så ser jeg hva jeg gjør. Den ble hektet litt av festet når jeg rygget ut fra en parkeringsplass hvor jeg hadde vært litt over fortauskanten, fikk den hektet på igjen og så rygget jeg den nettopp av igjen, hehe. Har fått tilbud om å fikse begge stedene til omtrent 11000 på autopower da. Er inkludert oppretting og lakkering av dør og fanger. Rimelig og et fantastisk verksted hvis man orker over to uker ventetid. Navin er imstallert, men dessverre er det dårlig kontakt til antenna, skal få ny og de som monterte skal gjøre det gratis siden det kan ha skjedd et kabelbrudd da. Får av og til inn noen satellitter, så typisk dårlig kontakt. Funker ellers knall dette systemet, rattstyring funker og bluetooth handsfree også. Er også installert ipod-dokking og lagt i 8GB kort. Software er oppgradert så den skrur av lyktene automatisk. Bilen er litt hevet (eller mindre senka) nå som det er vinter. Justerbare coilovers er nesten nødvendig i Norge hvis man vill ha senk. Airbagsensorn i passasjersetet er skiftet og airbaglampa lyser ikke lenger. En bryter til el-setene var litt dårlig tilbakefjæring til midtposisjon på, det er skiftet. Her kommer noen nye bilder:
Eklund Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Skrevet Januar 20, 2011 Jaha, bildene ville ikke helt. Her er link til albumet på photobucket: http://s1132.photobucket.com/albums/m580/stefaneeklund/
Bjornhbjelland Skrevet Januar 20, 2011 Skrevet Januar 20, 2011 Har vurdert akkurat samme Navi så du har montert der. Hvordan var den å montere? Noe problem? Plug and play?
Eklund Skrevet Januar 21, 2011 Forfatter Skrevet Januar 21, 2011 Ble litt lat og hadde en bilstereobutikk til å installere. Finnes youtubefilmer og allt mulig hvis man leter. Det heter hualingan. Knallbra lyd og så er det bluetooth til mobilen. Lyden fra ryggesensor virker og rattstyringa virker også. Bilen kommer forresten for salg. Dama og jeg flytter fra hverandre og vi eier bilen sammen. Jeg har to andre biler dessuten. Denne er jo helt klart den beste, så mulig jeg finner på noe for å kunne beholde den.
Bjornhbjelland Skrevet Januar 21, 2011 Skrevet Januar 21, 2011 Ja, har sitt litt på den navien på et par sider. Er perfekt navi løsning for meg med tror jeg. Strøken bil forresten! Hva slags stereo hadde du før navi? Standard cd foran? Du er vell ikke villig til å kun selge navien til meg?
Eklund Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Skrevet Januar 25, 2011 Da var bilen uten feilkoder. Har også hatt mystisk lekk, kjølervæsken gikk ned såpass at varmen begynte komme og gå, men lampa lyste aldri. Var radiatorn, og den ble skifta i sted. I tillegg er coilmysteriet som jeg fikk med på kjøpet endelig løst. Var ikke selve coilen, men en slange av noe slag som gjorde det. Går kjempefint nå og bruker faktisk merkbart mindre bens. Gikk jo under det den skulle før også, men nå hadde jeg 0,6 etter kjøring på 80-veier og noe bykjøring. Kjørte rolig, men gikk nok fortere enn det som er meninga som regel. Det var litt drypping i hanskelommen etter siste vask, det viset seg å være en tett dreneringskanal fra motorrommet. I tillegg er systemet som sjekker bremseklossene fiksa og lyser ikke lenger. maximillian. Selger nok ikke navin løst nei. Men har business/pro cd eller hva den heter til salgs. Takk for at du liker bilen min
Eklund Skrevet Mai 6, 2012 Forfatter Skrevet Mai 6, 2012 Da var service gjort og både bulk i døra og låsmotorn fikset. Bremser og hjul oppgradert. Hmmm. Var en stund siden jeg skrev her. I sommer skiftet jeg plasten under bilen og oppgraderte til ventilasjonskanaler til bremsene. Begge hjullager bak skiftet. For en måned siden ble det tatt firehjuls og skiftet en foring. Nettopp fått på p7 cinturato og hadde sprell nye hakka i vinter. Ble også oppgradert til brembo max skiver. Nå er jeg så heldig at jeg venter på skattepenger. Har veldig lyst på kompressor fra Ess. Evt brukt hvis noen selger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå