Dufniall Skrevet August 21, 2010 Share Skrevet August 21, 2010 [*:28h40rul]Jeg har slitt med dørlister som knirker som en gammel skute. Har lest trådene her om temaet, og jobber nå med BMWs silikonfjerner, den har hjulpet veldig, skal se om det blir enda bedre med en tredje behandling.Er det noen som vet om man kan ha på noe som får vekk knirket for godt, samtidig som det ikke fryser om vinteren? Hvit vaselin?[*:28h40rul] (Løst)Dette panelet knirker når jeg kjører: Jeg kan rugge på det, og det lager knirke-lyd! Aaargh! Har noe oppøved paneler som har gjort det samme? Kan det hende at det er demontert og dårlig montert igjen? HVORDAN FÅR JEG DET VEKK? På høyre side er det bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet August 22, 2010 Share Skrevet August 22, 2010 har hatt to 1 serier, samme problemet i begge. Jobber hos BMW, og har hørt samme på mange biler. Vinduslistene har jeg brukt bremsesylinder pasta. Dette er det eneste jeg har fått til å permanent virke. A stolpe dekselet må du ta av, legge en 3M pølse i overgangen mellom panser og deksel, så montere det igjen. blir litt trangt å få dekselet på, men er ingenting annet som hjelper. Om du ikke vet hva 3M pølse er, så er det en 6 eller 8 mm fuge som blir brukt som tetting enkelte steder på biler, bla på fuktsperre bak dørtrekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 TUSEN takk for meget informativt og ytfyllende svar!! Gleder meg til å skaffe dette og prøve ut! Bare for å klargjøre, vi snakke begge opp luftdyse vs? Posisjon 2 på bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwx1xdrive23d Skrevet August 24, 2010 Share Skrevet August 24, 2010 Du trenger ikke ta ut dysa. Skru av a stolpe dekselet, det sitter skrudd med en 20 torx bak "airbag skiltet. Så tre klips nedover som du bare drar rett ut. Ved dashbordet er det bare pressa nedi. Det er her knirkinga kommer i overgangen deksel / dash. Iallefall på begge mine. Men skader jo ikke å dra ut dysa å legge imellom noe der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet August 25, 2010 Forfatter Share Skrevet August 25, 2010 Okey, supert, takk igjen! Blir spennende å se på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet September 27, 2010 Forfatter Share Skrevet September 27, 2010 Fikset dette, omtrent som bmwx1xdrive23d sa. Var ikke torx, men umbrako. Også brukte jeg vanlig p-tettelist, for vinduer etc. Funket bra, ingen lyd etter dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå