Gå til innhold

Interesse for OZ Futura 17" 8.5j et 56 og 10j et 61. 5x13mm.

Ananas
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer veldig motvillig å selge disse felgene, da de strengt tatt ikke har nok innpress for fronten på min 944 T.

Dette er klassiske 70/80 talls tunerfelger som gir bilen et skikkelig plantet utseende i motsetning til mange moderne felger som ofte gir intrykk av at bilen svever.

Felgene er 8.5jx17 et 56 og 10jx17 et 61, så med adaptere burde det være rom for å få dem til å passe på svært mye. De har 5x130mm boltsirkel.

Kan eventuelt selges med Bridgestone Potenza 02 fra 2007 med 95% mønster.

Jeg kan også vurdere å bytte.

Felgene på bildet er ikke mine. Mine ser bra ut men, de trenger et lag lakk for å bli 100% optimale. De er så godt som skadefrie noen små fortausskrape på kanten av noen av felgene. De vil gi bilen et utseendemessig løft som de er. Senterlokk følger med.

Bilen min står på bukker akkurat nå og hjulene er litt utilgjengelige, men jeg skal få gravd dem frem og tatt noen bilder i løpet av kort tid om det melder seg noe interesse.

1ipuapj9dq5gkl19n0j2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på tilstand,men jeg har et sett 8x17 på hånd i Tyskland som er nyoppussa (ny lakk på senter,inner-del og nypolerte ringer med nye skruer) for 1600 euro som tilsvarer 12 757 kroner med dagens kurs. Så hvis det kreves nye ringer osv. på de du har så blir det fort dyrt å få de i 100 % stand igjen. Skriv heller hva du vil ha for de.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Posten er korrigert for å få en mer nøyaktig beskrivelse.

Beklager forsinkelsen med bildene. Jeg har tatt noen bilder, men fikk ikke med ledning til kameraet jeg lånte. Skal hive dem inn her i morgen.

Etter å ha sett på felgene kan jeg si følgende:

Kun en av felgene har en fortausskade på kanten av ytterringen. ca5-7 cm. område.

Skaden er ikke dyp og kan nok relativt pusses vekk og fikses.

På forhjulene har klarlakken på ytterringen begynt å løfte rundt skruene. Dette er vanlig etter som felger flekser her, men er fint til å leve med en stund til.

Bakhjulene har litt mer tendenser til dette enn forhjulene.

På senterringene er malingen på siden av ekene ganske tynnslitt og grunningen synes i små flekker enkelte steder. Heller ikke dette er synlig på en meters avstand.

Alt i alt er disse felgende i forbausende god stand, og siden bare en av dem har en liten skrape kan de bli 101% med en liten oppfrisking. Jeg ble faktisk overrasket når jeg nå for første gang sjekket dem nøye. (De kom med bilen, og jeg har hatt fokus på andre ting). Hadde de passet på bilen hadde jeg aldri vurdert å selge dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig noen bilder. Utrolig vanskelig å få gode bilder av blanke gjenstander....

Som det går frem av avstandsbildene ser felgene bra ut. For å få dem perfekt behøves en omlakkering, men det skarpe lyset fra blitsen overdriver effekten av skadene i klarlakken, man legger ikke så mye merke til det i dagslys.

Bildene av høyre side felgene var ikke like gode så jeg droppet dem. De er i samme tilstand som det som synes på bildene. Kun venstre forhjul har fortausskade.

Venstre bak

4rjzns7i3hlx8qp02l6y.jpg

Venstre bak

rkys1timah88hv0o6tqx.jpg

Venstre bak

0v5j4k53b1soufvh7u11.jpg

Venstre bak

tf8j7n2jqz9z7il4csd1.jpg

Venstre foran

o1o6yngrjoaug1awy9yv.jpg

Venstre foran

um65fsbw5qsiq386ry95.jpg

Venstre foran

qtox2prbevjbpb99npaj.jpg

Venstre foran

wwqv34nbx81yb1li5ary.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...