jmlello Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 Hei! Grunnet havari må jeg bytte motor i 520'n min. Det er en 24V med vanos. Mitt spørsmål er følgende: Passer en 525 24V uten vanos? eller blir det krøll i forhold til ledningsnett osv.? Hadde vært topp med ett kjapt svar. Mvh John Magnus
jmlello Skrevet August 22, 2010 Forfatter Skrevet August 22, 2010 Du har så rett så rett, det samme spørsmålet er nok spurt uttallige ganger før. Var bare det at jeg følte meg litt lat og litt liten tid akkurat nå til å søke igjennom hele forumet.
Ballder Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 søke søke lese lese Selvutnevnt moderator du?? Florerer jo med slike innlegg fra deg nå, noe som igjen er jævlig hjelpsomt. Har du tid til og kladde ned slikt som dette hver gang du klikker inn på ett emne som virker litt mangelfullt, så vil jeg påstå at du ikke trenger og klage for at du går inn på en tråd du mener ikke ga deg noe.. Du har så rett så rett, det samme spørsmålet er nok spurt uttallige ganger før. Var bare det at jeg følte meg litt lat og litt liten tid akkurat nå til å søke igjennom hele forumet. Tror det er plug and play sånn mer eller mindre, men sørg for og få en motor med ledningsnett og motorstyring, så skal det der gå på skinner det.
Gjest Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 på ingen måte noe selvutnevt moderator.. har faktisk ikke tid til å se på meg selv som det. men, det er mange her som sitter på mye kompetanse. Er synd at folk ikke gidder å lese hva som har blitt gjort og beskrevet før. Jo flere slike tulletråder vi får, med "jeg tror det skal gå greit", jo verre blir det å finne de trådene som faktisk var hjelpsomme, hvor noen antagelig har forklart akkurat dette i detalj. men, som ballder sier, hvis du har motorlendningsnett, og hjerne, er det nok ikke noe problem. Det er mulig du må stikke om noen ledninger, er ofte slik når bmw går over til "nye" motorer så forandrer dem på noen stikkere. men dette kan jeg ikke bekrefte, da jeg ikke har gjort dette. og ballder, jeg har aldri klagd på at trådene ikke gir meg noe. da bør du sjekke litt nøyere hvor ofte jeg prøver å "få noe" som du sier ut av en tråd,og hvor ofte jeg faktisk prøver å bidra.
Gjest Skrevet August 22, 2010 Skrevet August 22, 2010 etter å ha søkt og bladd gjennom over 10 sider og uttallige tråder finner jeg faktisk ikke så mye hjelpsomt. sjekk koblingsskjema (dette får du hos bmw om ikke du har tilgang selv, men du må vite hva du vil ha bilder av) for å se at det er samme pinnene på stikkene. lykke til
jmlello Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Takk for det. Motor er kjøpt og ankommer om ett par dager. Motorn er komplett med all ledningsnett, motorstyring, lmm og lambdasonde. Da er det vel bare å krysse fingrene.
Ballder Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Krysse fingre og pusse rust av verktøyet. En liten porsjon tålmodighet og litervis med kaffe(for min del)/øl, så kommer du nok i mål uten de største problemene. Har fundert på og sette inn non vanos 2,5 snurre motoren fra e34'n over i e39'n her selv, så jeg kan muligens få testet ut det der selv etterhvert. Lykke til.
jmlello Skrevet August 27, 2010 Forfatter Skrevet August 27, 2010 Da er motoren ankommet, og til min store skuffelse er motorpluggene forskjellige. Er det noen som kan oppdrive ett kart over disse motorpluggene? Den på 525 motoren er 20 pins og er hanndelen, mens den på 520 motoren er 25 pins og det er hunndelen. jeg må nok da klippe av den fra 520 motoren og montere på 525'en, men jeg trenger et kart over pluggene for å klare det.
Gjest Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Dette er vanskelig på disse gamle bilene, da det i utgangspunktet bare finnes i papirform. er dog mange som har drevet og scannet inn, så kan være verdt å google.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå