Gå til innhold

hveselyd i "kabin" ved pådrag på lavt turtall E34 540i/6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har fått bilen i gang etter girkassekonvertering, hører jeg en slags lav hvesing ved pådrag på lavt turtall (700-1400rpm), høres nesten ut som blåsing eller vacuum.

noen som har en teori til hva det kan være? kan aldri huske å ha hørt dette før med automatkassen.

Skrevet

Har ikke særlig peiling på disse motorene, men kan jo hende de har "høyt" vacuum på lavt turtall? Det er vel ikke en forklaring hvis lyden kom først nå da men. Motoren i gammelbilen min gikk på -0,8 bar på tomgang :o

Skrevet

tja, etter å ha hørt på lyden er jeg usikker på om det er en "luftlyd" eller noe annet som bråker. det høres godt utvendig ihvertfall. høres kun ved pådrag og, så jeg kan ikke få sjekket det med panseret oppe. :-k

Skrevet

ingen som vet? er det mulig at det kan være et lager eller noe som er på vei til døden? evt. kanskje til og med en eksoslekkasje? ;)

Skrevet

Jekk opp bilen bak, få dama di ellerno til å gasse, eller sett den i 3., da burde du komme under og høre etter lyder,. burde merke fort da hvor det kommer fra.,

Skrevet

tja, må vel prøve det etterhvert, men kan tro det blir litt vanskelig, da under normal kjøring (altså ved kjøring rett frem uten noe spesielt pådrag) er det ikke noe lyd. Har ikke utelukket vacuum siden vi kan ha kommet borti noe når vi prøvde å fjerne isolasjonen i bakkant av motoren for å komme til noen slangeklemmer.

håper det er vacuum. ;)

men vil ikke pilot lager og input shaft lager høres utvendig når bilen bare står med clutchen ute i nøytral? (pilotlager med clutch inne).

Har montert pilotlageret i motoren ja. (nytt fulgte med Spec Clutch kit'et)

Skrevet

Jeg spurte en på et NewZealand-forum, som akkurat hadde gjort samme ombygging, og hadde samme lyden. Han trodde lyden bare kom fra lettvektssvinghjulet. :-k

Kan det være fordi ingen av oss har montert disse pluggene under girkassen?

2.png

Bildet viser bare én plugg, men det er 4, samt et hull i midten som det ikke fås noen plugger til.

Jeg kjøpte plugger for å bruke her, men jeg ble litt usikker på om de faktisk skulle være i.

Skrevet

Viss du kjører i 3. gir f.eks på litt høyt turtall, så slipper du gassen og bremser bilen på giret mens du skifter ned til 2. og 1. for å bremse bilen helt ned kun ved hjelp av gir. At du girer til et hakk under slik at du får høyt turtall.

Får du hvining i det du girer over i det lavere giret?

Det er nemlig slik på min, og det kommer fra kassen p.g.a lett svinghjul og at jeg har tatt bort dobbelt masse svinghjulet.

Vet ikke om jeg forklarte godt nok men... Det høres best med vinduet åpent.

Skrevet

Skal prøve å montere pluggene når jeg kommer hjem, og se om det hjelper. har ikke prøvet å bremse ned på flere gir, men de gangene jeg har bremset med girene kan jeg ikke huske å ha hørt noen lyder nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...