Endres Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Har et problem med min E30. Når jeg gir full gass i 1. og 2. gir så høres det ut som om det raper over i diff eller stikkaksling. Har prøvd å bytte stikkakslinga HB pga gåen mansjett så trodde det var den, men ble bare litt bedre. Den jeg satte på var brukt. Skal prøve å bytte stikkaksling VB, men det høres ut som det kommer fra høyre side. Noen som har noen forslag, så skrik ut!
Endres Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Hvordan mener du da? Lette opp bilen, og kjenn etter slakke?
Rollerboy Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 er ikke clutchen din som ikke frigjør skikkelig da ? Sånn at drevene ikke stopper helt når du trår inn clutchen.
Morty999 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 sånn som han forklarer så er det under pådrag? og selv om clutchen slurer så er det ikke noe drev som bråker... jeg vi tippe att du enten manger noen tenner i girkassa eller på solhjula baki diffen din...
Endres Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 sånn som han forklarer så er det under pådrag? og selv om clutchen slurer så er det ikke noe drev som bråker... jeg vi tippe att du enten manger noen tenner i girkassa eller på solhjula baki diffen din... Er under pådrag ja. Hvordan sjekker jeg om det er diffen eller girkassa da? Høres ut som om lyden kommer fra høyre side bak.
|Ole| Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Du sjekke hjullager ved å sjekke om det er slark, om du jekker den oppe eller ikkje har ikkje noko å sei
Morty999 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 ett hjullager lager ikek skrapelyder på bare 1 og 2 gir.. hehe.. øker turtallet noe uten att bilen akser fortere da?
|Ole| Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 ett hjullager lager ikek skrapelyder på bare 1 og 2 gir.. hehe.. øker turtallet noe uten att bilen akser fortere da? Det skader jo ikkje å sjekke når han seie det er høgre side bak da
Endres Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 ett hjullager lager ikek skrapelyder på bare 1 og 2 gir.. hehe.. øker turtallet noe uten att bilen akser fortere da? Det virker som om turtallet øker uten at bilen akser når det begynner å rape over. før den begynner å rape over virker alt normalt.
Morty999 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 tipper du mangler noen tenner i enten girkasse eller bak diff jeg..
Endres Skrevet August 23, 2010 Forfatter Skrevet August 23, 2010 Noen enkel måte jeg kan sjekke det på da?
Morty999 Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 ta av difflokket kan du gjøre først.. så ser du på de små dreva i midten inni der 4 stk
JonasD Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Noen enkel måte jeg kan sjekke det på da? Tapp olje, se etter spon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå