gizmooo Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 Hei! Sliter litt her.. har nemlig vært på eu kontroll med bilen, og den går jo selvsagt ikke gjennom med ettermontert turbo.... men skjønner jo ikke hvordan den har gått gjennom før? å hva som skal til? Ettersom bilen ikke har katalysator kreves det nå at jeg kjøper det. Men en fugl hvisket meg i øret å sa at det ikke ble "påbudt" med katalysator før i 1992 .... å bilen min er jo 90 mod.. så om dette stemmer vet jeg ikke? men noeen engler der ute som vet?:) hilsen fortvilet ung dame :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 Halloo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 Du skjønner det at slike turbobygg som vi putrer rundt med blir eu godkjent via folk som kjenner folk osv. Du burde IKKE dra og vise den med turbo til ett hvilket som helst eu godkjent kontroll organ for og si det sånn. Det skaffer deg kun problemer mye før du virkelig trenger det for og si det sånn. Aner ikke noe om kat kravet, men hold your horses inntil du finner ut om en plass som du vet vil se den turboen litt mellom fingrene, men ikke vær for naiv, og skulle du få det til, så HOLD KJEFT om det verkstedet uansett hva som skulle dukke opp i ettertid, da det seg være ulykke eller kontroll langs landeveien. For blåser du det verstedet, så har du driti deg dobbelt ut for og si det sånn, for det hjelper deg ikke en dritt og fortelle at det verkstedet godkjente bilen med turbo oppsett. Derimot får verkstedet problemer, og ansatte der vil nok muligens sørge for at du får enda flere problemer fordi du blåste dem. Blir du stoppet i teknisk, eller i verste fall en ulykke, så har du selvsagt montert turbo etter eu godkjenning. Hjalp deg sikkert ikke så jævlig mye, men du virket sånn passe grønn når det gjaldt dette med og leve litt på kant med det lovlige, så håper du ser hva jeg mener. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 +1 ballder men for å få det avklart (var litt lettere å forstå hva du ville frem til etter du endra 1 innlegg) hva står på mangellappen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 rettelse, du endra ikke første posten.. du hadde visst to tråder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 De 2 er feilene jeg har er : Mangler katalysator, stor slitasje i indre og ytre endeledd v.s, Aksel-defekt mellomakseloppheng og slakke i midtre kryss, dårlig fjærbeinstopper v.s foran...... huff! trodde ikke det skulle bli så gærle etter å ha vært der men ble veeeldig deppa ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 23, 2010 Share Skrevet August 23, 2010 da har du altså ikke fått anmerket turbo? da er du heldig, og bør se på deg selv som meget heldig. de feilene du har er jo rimelig greie.. bruk en universal kat, og bytt det som er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet August 23, 2010 Forfatter Share Skrevet August 23, 2010 Ja var det jeg også funderte litt på... han snakket jo om turboen.. men står ingenting om det på papiret... eneste han sa var at jeg mangler katalysator og at den var byttet ut med en uoriginal turbo! så nei, ingen turbo bemerkelser på papiret i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Katalysator ble påbudt i 89 mener jeg å huske... Bmw hadde katalysator på 87 modellene. De økte fra 125 til 129 hk med katalysator... Vel,katalysatoren var nok ikke årsaken til den lille effektøknningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Ganske enkel, er det monter kat på bilen orginalt skal den ha kat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå