Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Idag var jeg å hentet min aller første BMW. 1999 mod. 520 IAT, altså 150 hk med aautomat. Men synes den går ufattelig dårlig? Nå kommer jeg fra en 300kg lettere manuell bil med 190 hk, men alikevel... Oslofjordtunellen måtte jeg ned i 3 gir for å holde 100 km/t, 4 dabbet den av. Synes ikke den går så aller værst på turtall, men på 3-4000 rpm synes jeg den var lat. Er det vanlig at luftmengdemålerene på disse blir slappe etterhvert? Vet fra andre bilmerker at defekte/slappe luftmengdemålere gjør at man kan miste hester over tid uten egentlig å merke det. Har også tenkt på tett katalysator, men da skulle den vel ikke vært kjapp på turtall? Synes den gikk overraskende billig også, 0.8 i forbruk fra Drammen til Halden og da lå jeg i 120 på cruisecontrollen hele veien.

Skrevet

lmm er ikke uvanlig.

men dette er ingen racer bil akkurat. det første er at den ER lat på 3-4 000.. selv om 3 kanskje høres litt drøy ut..

Skrevet

Har en 520 manuell selv, og det skjer ikke stort på fjerde og femte på den under 3500-4000. Og skjer igrunn ikke stort over det heller, men merkes på andre og tredje at det er liksom rundt 4000 den løsner litt og frigjør sinne ville 150 hk.

Tror bilen din er ordentlig i form jeg.

Skrevet

Vært ute en lten tur til, den vil liksom ha gasspedalen forbi kickdownpunktet, men da er den faktisk ikke så ille. Men uvant å måtte gi så MYE gass/bevege foten så mye før det skjer noe.

Men ellers er det jo ei redig børsje å kjøre, og steike så mye utstyr og små finesser... Bare kjørecomputeren måtte jeg ringe en kompis for å finne ut hvordan jeg skulle nulle ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...