LianLi Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Hei, jeg har en e36 m3 3,2l. Denne høres litt ut som en diesel på tomgang, ny vanos er netopp montert. Spørsmålet er om det er helt normalt at den lyder slik? Motoren er helt orginal bortsett fra kn innsatsfilter. Ellers er motoren som jeg forventet og den har den effekten den skal ha, virker det som Så hvordan lyder din s50b32?
M3 Yngve Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Sjekk boltene til kammdreva, når de løsner, høres det ut som en diesel. Kjøpt nye og bruk grom locktite. Da må du ha av vanosen/e igjen.
LianLi Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 ok, er dette en enkel jobb? Var ikke jeg som bytta vanos, det ble gjort før jeg kjøpte bilen. Har aldri hørt en s50b32 motor på tomgang før så viste liksom ikke hvordan det skulle høres ut Vet værtfall V10eren i e60 M5 høres ut som diesel på tomgang i følge top gear, så trudde kansje det var noe lignende i s50 siden den har litt kvassere kammer enn en ford fiesta.
SSM Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Forsvinner det om du trår inn clutchen? Min går helt pent og rolig på tomgang så lenge jeg har clutchen inne (enkelt masse svinghjul). Har ørlite lyd fra VANOS tror jeg, men kan hende det skal være slik. Må legge øret helt ned for å høre nesten.
LianLi Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Har ikke testet direkte det med clutchen men har ikke lagt merke til det nei. Siden jeg må av med vanos igjen så er det vel best jeg setter det bort til noen andre? Har aldri tuklet noe med det før. Begynner å irritere meg den der dieselyden nå, hvis jeg gir gass så virker det som den høres mer normal ut ved 2-2.5K rpm og oppover. Så du har vært borti dette problemet før Yngve? Kjennes ut som motoren går bittelitt ugjevnt på tomgang pga dette, ser turtallsnål beveger seg marginalt opp og ned. Regner med den skal være helt stille.
Kristian Skrevet September 1, 2010 Skrevet September 1, 2010 S-motorene til bmw går gjerne litt røffere en "vanlige" motorer, så er ikke sikkert der er så veldig mye å bekymre seg for at den går litt ujevnt.
LianLi Skrevet September 1, 2010 Forfatter Skrevet September 1, 2010 Joda, tengte kansje det kunne være i forbindelse med lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå