LianLi Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Første gir og muligens litt andre gir er elektronisk begrenset opptil høyt turtall. Dette er diskutert på et engelsk forum også (e36coupe.com). Jeg merka det værtfall veldig lett når jeg gikk fra 328 til 3.2l M3, det kjennes ut som mye av bunn og mellomregisteret holdes igjen optill ca 6rpm hvor den virker å få full effekt. Dette er veldig irriterende. Lurer på hvordan dere andre føler det? Eventuelt har forsket/lurt på det. Det ble testa på det forumet at man kan plugge ut en sensor også brokoble to kontakter for å fjerne denne limitern, og mange har kjent at da blir bilen som den burde være fra fabrik men ikke er :/ Ønsker gjøre dette på min bil men ville høre om det var noen her som kjenner noe til det Det sies at mye av forskjellen mellom 3.0l og 3.2l ikker er så stor, jeg tror dette har noe med det å gjøre.
R Andersen Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Jeg har hatt 2 stk. 3.2 M3, og kan ikke si å ha opplevd det du nevner her. De har begge dratt rett i turtallsperren i både 1. og 2. gir.
LianLi Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Ja, bilen drar til sperren uten problem. Men det som er at man kjenner bilen holder igjen mye av effekten inntil man får rikelig turtall. Min gamle 328 er faktisk friskere i 1. gir intill m3 når ca 6K, da får den endelig full effekt den skal ha.. Slik det er nå er 2. gir mer sprekt enn 1. føles det som, hvilket det ikke skal være.
Ellingsen B. Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Høres ikke riktig ut. Skal ikke holde igjen noe på 1-2 gir. Mine 3litere har hvertfall vært vesentlig raskere enn 328 i starten. Er jo natt og dag og det samme skal det være på 3.2'n..
LianLi Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Nei, 3l er ikke slik. Er vist kun 3.2l med 6 trinns girkasse som er det. Mange har testet modden ved girkassa og merket en godt merkbar forskjell, skal teste selv når jeg har tid. Men virker som det er noe tull med at den kobler seg inn igjen, f.eks om den bli strøm løs.
SSM Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Jeg har kobla slik på min, men om det er noe forskjell vet jeg ikke... Min går jo ikke reint på første og andre heller. Akuratt som den hakker seg oppover på turtallet. Er en føler på clutch slangen og en på girkassen. Tar dem av og lodder dem sammen hver for seg har jeg blitt fortalt... Eller er det noe annet triks du har på lager?
///Mysild Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Hvordan lodder man ting sammen, hver for seg?
SSM Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Det er som sakt to følere, du skal ikke lodde de to sammen med hver andre. Derfor skrev jeg det slik...
LianLi Skrevet August 25, 2010 Forfatter Skrevet August 25, 2010 Det er det trikset det er snakk om ja Larsen. Skal få testet det selv å teste, er værtfall helt sikkert at den "burde" ha mer kraft. Bilen har vistnok større sjangse til å spøle seg løs. Med gode dekk så regner jeg med man får brukt det til akkselerasjon i stede. Skal bare laske mellom med ledning og slik kabelsko lignende sak jeg da, lodding er ikke nødvendig.
SSM Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 De setter seg rimelig bra desse BMWene på tørrt hvertfall, så det er ikke noe problem. Jeg river løs på 3. på vått føre på enkelte plasser der det er slik asfalt som er litt glatt.
Wendel Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 hmm.. Jeg hadde aldri noe slikt problem på min 3.2l m3..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå