Gå til innhold

Til dere med e36 m3 3.2l, 1. gir er begrenset.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gir og muligens litt andre gir er elektronisk begrenset opptil høyt turtall.

Dette er diskutert på et engelsk forum også (e36coupe.com).

Jeg merka det værtfall veldig lett når jeg gikk fra 328 til 3.2l M3, det kjennes ut som mye av bunn og mellomregisteret holdes igjen optill ca 6rpm hvor den virker å få full effekt.

Dette er veldig irriterende. Lurer på hvordan dere andre føler det?

Eventuelt har forsket/lurt på det.

Det ble testa på det forumet at man kan plugge ut en sensor også brokoble to kontakter for å fjerne denne limitern, og mange har kjent at da blir bilen som den burde være fra fabrik men ikke er :/

Ønsker gjøre dette på min bil men ville høre om det var noen her som kjenner noe til det :)

Det sies at mye av forskjellen mellom 3.0l og 3.2l ikker er så stor, jeg tror dette har noe med det å gjøre.

Skrevet

Jeg har hatt 2 stk. 3.2 M3, og kan ikke si å ha opplevd det du nevner her. De har begge dratt rett i turtallsperren i både 1. og 2. gir.

Skrevet

Ja, bilen drar til sperren uten problem.

Men det som er at man kjenner bilen holder igjen mye av effekten inntil man får rikelig turtall.

Min gamle 328 er faktisk friskere i 1. gir intill m3 når ca 6K, da får den endelig full effekt den skal ha..

Slik det er nå er 2. gir mer sprekt enn 1. føles det som, hvilket det ikke skal være.

Skrevet

Høres ikke riktig ut. Skal ikke holde igjen noe på 1-2 gir. Mine 3litere har hvertfall vært vesentlig raskere enn 328 i starten. Er jo natt og dag og det samme skal det være på 3.2'n..

Skrevet

Nei, 3l er ikke slik.

Er vist kun 3.2l med 6 trinns girkasse som er det.

Mange har testet modden ved girkassa og merket en godt merkbar forskjell, skal teste selv når jeg har tid.

Men virker som det er noe tull med at den kobler seg inn igjen, f.eks om den bli strøm løs.

Skrevet

Jeg har kobla slik på min, men om det er noe forskjell vet jeg ikke... Min går jo ikke reint på første og andre heller. Akuratt som den hakker seg oppover på turtallet.

Er en føler på clutch slangen og en på girkassen. Tar dem av og lodder dem sammen hver for seg har jeg blitt fortalt... Eller er det noe annet triks du har på lager?

Skrevet

Det er det trikset det er snakk om ja Larsen.

Skal få testet det selv å teste, er værtfall helt sikkert at den "burde" ha mer kraft. Bilen har vistnok større sjangse til å spøle seg løs. Med gode dekk så regner jeg med man får brukt det til akkselerasjon i stede.

Skal bare laske mellom med ledning og slik kabelsko lignende sak jeg da, lodding er ikke nødvendig.

Skrevet

De setter seg rimelig bra desse BMWene på tørrt hvertfall, så det er ikke noe problem.

Jeg river løs på 3. på vått føre på enkelte plasser der det er slik asfalt som er litt glatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...