Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hørt rykter om at BMW e46 M3 fra Usa har mindre HK enn her i Norge?

Stemmer dette?

Hørte også at enkelte modeller hadde 343hk, men ikke vet jeg..

Takker for svar!

Skrevet

alle amerikanske modeller har 333hk, og annen styring av smg kasse, med bla. en meget nedtonet launchcontrol.

Skrevet

jeg _antar_ at effekten skyldes hvertfall delvis noe avgass greier. lauch control har nok med garanti og greier å gjøre. litt andre forhold der borte.

avgasser; bmw har siden e28 524td, og frem til nå, ikke hatt dieselbiler i usa, da disse ikke greier avgasskravene. og de nye 35d som er der trenger adblue.

garanti, e34 m5 3,8 ble aldri levert i usa med store bremser (4 pot 345 skive) fordi de bare antok at de ville slurve med å insipere kalippere for sprekker, hvilket visstnok ifølge bmw var viktig på denne.

Skrevet

men, det er sikker noen e46 m3 ess her som kan svare bedre enn meg på dette.

Skrevet

det er andre grenrør ja, men da er det også annen soft. usikke på om topp/kammer er noe annerledes. og grenrøra er vel annerledes pga katter.

Skrevet

Ikke sikker på den med smg, men der kan man få kjøpt ship som styrer kassa hardere. ESS har det feks.

Så er det katter i grenrøra på Usa moddel, skal vist gi 6 hk mindere i bremse benken, merker nok ikke mye forskjell. Men bare å sett på vanlige grenrør det.

Skrevet

England og USA bruker ikke SI-systemet, så deres horsepower er litt flere watt enn vår hestekraft.

1 hp = 0,7457 kw

1 ps/hk = 0,7355 kw

har vel litt med det og gjøre og?

Skrevet

nei, det er to forksjellige utgaver.

selv om poenget ditt er helt riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...