Makii Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Hei. Jeg har kjøpt min første bil som er en bmw e36 318i 93modell. Jeg er veldig nybegynner på biler. Jeg vet ikke hva denne delen av eksos anlegget heter men den går til selve motoren og den har falt av og bilen lager noen veldiiig høye og irriterende lyder. Jeg fant en bilde på nettet som jeg kan vise hvilken del det er snakk om. Den delen av eksosen som har falt av er den som er koblet til del 2 og 3.. vet ikke hva de greiene heter:P Den sitter ikke lenger på den Del 3 delen. Så jeg lurer på om jeg kan skru den av og sette det på eksos røret igjen og skru den på del 2 eller blir det for enkelt til og være sant:P Er dette noe alvorlig eller er det noe jeg kan få ordnet selv?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Det er manifolden som er løsnet. Det er ingen problem å ordne, er bare 2 skruer som du fester den i resten av eksosrøret med. Men du må ha pakningen som skal være mellom, hvis ikke bråker den mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makii Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 Takk for rask svar! Hva mener du med pakning da? Sorry.. er ikke så veldig flink med dette:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 nr.2 på bilde. Den må du ha mellom manifolden og eksosrøret. Hvis ikke vil bilen bråke som fan ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makii Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 Aha nå skjønner jeg:P del 2 er der og den andre som henger på eksosrøret er festet på del 2.. så det er eksosrøret som har falt av. Skal jeg bare skru del 3 av og feste det på eksosrøret og etter det feste eksosrøret med del 3 på del 2? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Manifolden er de 4 rørene som går fra motoren. Først legger du del 2 på manifolden, så setter du del 3 på manifolden ( sånn at del 2 ligger mellom manifolden og del 3 ) så skrur du bare de sammen. Enkelt og greit ;p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makii Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 I See.. men problemet er da at, den er sånn nå? del 2 og 3 sitter på manifolden, og selve røret har falt av. hvis du skjønner hva jeg mener ? De 2 eksosrørene henger ikke på del 3 lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 Åja sånnsett. Da må du fram med sveiseapparatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makii Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 Haha! Tenkte meg det ble litt vanskeligere enn og bare skru det sammen:P Hvor får man tak i sveiseapparat hehe:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet August 26, 2010 Share Skrevet August 26, 2010 overalt, men hvis du ikke har sveiset før så ikke begynn med en så viktig ting først. Få heller noen som kan sveise til å gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makii Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 Tenkte det selv ja! Skal se om jeg får noen til og ordne det for meg. Men takk for hjelpen uansett! Nå vet jeg hva som må gjøres. Setter pris på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå