sh0rty^ Skrevet August 27, 2010 Share Skrevet August 27, 2010 Heisann Får prøve å gjøre dette så kort og informativt som mulig Bilen: BMW e46 316 2000 modell. ( m43 8 ventiler 105hk ) Forhistorien: Varmkjørte bilen, motor kokte, toppen sprakk, vanskelig å finne brukte topper til denne motoren, fant ut at det var lettere å bytte motor. Kjøpte en "ny" motor hos en lokal hugger, denne motoren var fra en 2002 modell bmw e46 316. Altså nøyaktig samme motor. Heiv ut den gamle motoren, og dytta inn den nye. Den ble da satt inn med den nye motorens ledningsnett, som var helt likt ( så iallefall sånn ut ). Eneste forskjellen var at der man kobler motor ledningsnettet til bilen ( svart boks ) så er det en firkantet hovedkabel og en separat kabel med to ledninger ( grønn/hvit og svart ) Fargene på ledningene var det samme som det orginale, men kontakten var annerledes utformet så den passet ikke, klipte bare fra det gamle og loddet den orginale kontakten slik at det "nye" passet. Skal bare starte opp bilen, motoren går rundt, men ingenting skjer. Den tenner ikke, og gir ikke bensin. Går over alle kontakter og dobbeltsjekker jordinger. Og alt ser bra ut. Kobler på diagnoseutstyr, og etter å ha slettet lagrede feilmeldinger får jeg opp 5 stykker jeg ikke blir kvitt, det er disse: TPS, Lufttemp, LMM, Vanntemp og en "tank venting valve fault". Har prøvd å bytte alle disse sensorene fra den gamle motoren over på den nye, akkurat det samme skjer. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, så derfor jeg prøver her. Eneste jeg kan prøve på er å sette over det orginale gamle ledningsnettet over på den "nye" motoren. Dette ble mye lengere enn jeg hadde trodd, men sånn er det jo alltid Håper dere kan hjelpe! mvh Lars Olafsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet August 28, 2010 Forfatter Share Skrevet August 28, 2010 Trenger seriøst tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusble Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Det kan være denne kabelen tror det ser ca sånn ut på denne motoren også. Er en svart kabel som skal på Pluss polen, som gir strøm til hjerne, som åpner dyser så du får bensin og gir deg strøm til coilene så det tenner på pluggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå