Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

viktig med minst mulig motstand, og mest muig "konstant" flow. ikke for mye bend, splitter, og innklemminger.

Skrevet

det stemmer det som: magnus28 og e34_525tds sier.

Man trenger nødvendig vis ikke 3" med 200 hk det ødelegger faktisk. fordi eksosen bli for treig i gjennom systemet og kjøler seg ned for mye. Turboen tar også vekk 1/3 av lyden så man trenger ikke så restrektive potter heller.

Fant denne i Maximum Boost av Corky bell

wfqc3nh98hsajx2qvfbp.jpg

Skrevet

kjekk graf :applause:

men står det noe mer om hvilken type motor det gjelder? med eller uten turbo, og antar bensin og ikke diesel?

Skrevet
kjekk graf :applause:

men står det noe mer om hvilken type motor det gjelder? med eller uten turbo, og antar bensin og ikke diesel?

De må da være for turbo/kompressor motorer, så lenge det står i den boka aktuelle boka.

Motore er vel en US innefektiv malmklump. :lol:

Beskrivelse: Graf viser Tillnermet eksos rør flow areal for en spesifik effekt utatk.

Er en fin graf som man kan bruke som en rettnings linje for ca størrelse. kan nok godt legge til litt me tanke at denn er utarbeidet for amricanske biler.

Skrevet

men en komressor og turbo motor blir litt forskjellige mtp eksosen. men er nok et greit utganskpunkt på bensibiler iallefall.

Skrevet
men er nok et greit utganskpunkt på bensibiler iallefall.

De var det jeg også tenkte.

Kan ta med resten om hva som sto i boka, men kan bli litt for avannsert og unødvendigt syntes jeg verfald.

k27f35ld36kbd7vsl0gw.jpg

Skrevet

det setter tall på en del poeng som muligens er litt unødvendig "nøye" på bimmers. hehe, men bra :)

Skrevet

neppe

kjører 2.5" dp og 3" resten, en potte bakerst. nesten ikke lyd i bilen min.

bråker klart mer enn orginalt, men på bane så er det nesten ikke lyd fra den

Skrevet

det beste er (med mindre det finnes konstruksjonemessige hensyn) å ha dimmensjonen så konstant som mulig.

Skrevet

beste er vel egentlig å ha det samme hele veien ja.

grunnen til at min er som den er. var fordi en kompis fant ut at han hadde et gammelt m20 turbo anlegg uten dp som jeg kunne få.

Dp hadde jeg allerede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...