magnus28 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Motorer med overladning som turbo eller kompressor skal ha minst mulig motstand. Holder lenge med 2,5" anlegg.
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 viktig med minst mulig motstand, og mest muig "konstant" flow. ikke for mye bend, splitter, og innklemminger.
takaasen Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 det stemmer det som: magnus28 og e34_525tds sier. Man trenger nødvendig vis ikke 3" med 200 hk det ødelegger faktisk. fordi eksosen bli for treig i gjennom systemet og kjøler seg ned for mye. Turboen tar også vekk 1/3 av lyden så man trenger ikke så restrektive potter heller. Fant denne i Maximum Boost av Corky bell
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 kjekk graf men står det noe mer om hvilken type motor det gjelder? med eller uten turbo, og antar bensin og ikke diesel?
takaasen Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 kjekk graf men står det noe mer om hvilken type motor det gjelder? med eller uten turbo, og antar bensin og ikke diesel? De må da være for turbo/kompressor motorer, så lenge det står i den boka aktuelle boka. Motore er vel en US innefektiv malmklump. Beskrivelse: Graf viser Tillnermet eksos rør flow areal for en spesifik effekt utatk. Er en fin graf som man kan bruke som en rettnings linje for ca størrelse. kan nok godt legge til litt me tanke at denn er utarbeidet for amricanske biler.
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 men en komressor og turbo motor blir litt forskjellige mtp eksosen. men er nok et greit utganskpunkt på bensibiler iallefall.
takaasen Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 men er nok et greit utganskpunkt på bensibiler iallefall. De var det jeg også tenkte. Kan ta med resten om hva som sto i boka, men kan bli litt for avannsert og unødvendigt syntes jeg verfald.
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 det setter tall på en del poeng som muligens er litt unødvendig "nøye" på bimmers. hehe, men bra
ehrnst Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 neppe kjører 2.5" dp og 3" resten, en potte bakerst. nesten ikke lyd i bilen min. bråker klart mer enn orginalt, men på bane så er det nesten ikke lyd fra den
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 det beste er (med mindre det finnes konstruksjonemessige hensyn) å ha dimmensjonen så konstant som mulig.
ehrnst Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 beste er vel egentlig å ha det samme hele veien ja. grunnen til at min er som den er. var fordi en kompis fant ut at han hadde et gammelt m20 turbo anlegg uten dp som jeg kunne få. Dp hadde jeg allerede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå