DanielMK Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Hjulstillingskontroll er lurt å ta før du skal på BT å få de godkjent i vognkort. Høgde osv er det sikkert nokon andre her inne som kan svare på ....eg har ingen ide.
fjeldal Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Minimum 11 cm bakkeklaring, tuv papirer på senkesett og dokumentasjon fra verksted på 4-hjuls kontroll
LinkE34 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 minimum 11 cm opp til noe som ikkje fjører sånn som fangere eller eksos annlegg. så 11 cm opp til kanaler eller diff eller noe sånn
baremats91 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 høyde skal ikke ha mye å si, jeg fikk godkjent senkesettet mitt med en klaring på 3-4cm fra eksos til bakken, men det var ved diffen. men du må sjekke at hjul ikke tar borti innerskjermer ved full fjøring eller full sving.
Jørgen Lie Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Jeg hørte også om den 11cm, å faktisk 8cm da jeg skulle inn til BT å godkjenne senk på en e30 jeg hadde for noen år tilbake.. Målte ca 6cm fra bunnpanne å ned i bakken, men gikk greit å få det godkjent. Hjulstillingskontroll må du ha. Jeg har hørt at alle verdier må være "grønne", altså innenfor min/max avvik.. For å få til dette måtte vi fuske til litt på apparatet som står på felgen.. Etter alle verdier var innenfor, skrev vi ut papiret, å etterpå tok vi en ny "riktig" måling slik at alt hadde så bra verdi som mulig uten å fuske med apparatet..
LinkE34 Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 der er litt forskjellig fra bt til bt dette her men med 11cm så er du hvertfal safe !
Sjøbuse Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 og hjulstillingskontrollen må tas tidligst 30 dager før kontroll. kommer du på BT og viser papirer på en kontrol som er elder enn 30 dager er den ikke gyldig.
hawkey Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 var inne med min for en liten stund siden. eneste kravet de stiller er at du har tuv papirer, 4-hjulskontroll og at det skal være bakkeklaring på min 11cm. med 11 cm mener de laveste punkt på understellet på bilen. da kan ha så mye plastikk og hva du vil subbende etter veien, bare understellet er 11cm over. også må ikke dekkene subbe eller noe inne i hjulbuene. er alt dette i orden så skal det ikke være noe problem;)
Østgaard Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 En kompiss ringte BT dagen før jeg godkjente sekesettet mitt og spurte. Da sa de 11cm. Min er ca 5cm under bunnpanna og jeg fekk det godkjent. Jeg stod å såg på hele tida og det ble aldri målt noe høgd.
Capoldriahn Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 En kompiss ringte BT dagen før jeg godkjente sekesettet mitt og spurte. Da sa de 11cm. Min er ca 5cm under bunnpanna og jeg fekk det godkjent. Jeg stod å såg på hele tida og det ble aldri målt noe høgd. Som folk har sagt før, så varierer dette veldig fra stasjon til stasjon.
Sjøbuse Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 jeg sto også og så på da min ble godkjent. de så bare på nr på fjørene. sammenlignet med papirene. også målte de avstand fra senter på felg og opp til hjulbuene. ble ikke målt høyde under bilen og ble heller ikke tetet om man kunne svinge maks uten at dekka tok borti noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå