Gå til innhold

Bytte topp, 1998 325 TDS, fremgangsmåte eller tips?

HenrikPalm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt en 325 TDS med masse olje i kjølevannet, og litt vann i olja. Motoren koker om du kjører noen kilometer.

Har et par topper for hånda som jeg kan kjøpe om den må byttes, og i det tilfellet lurer jeg på om det finnes en verkstedshåndbok eller liknende som tar for seg den operasjonen, eller om noen her har tips eller kommentarer? Eller er det rett frem som ved vanlig topp-bytte på andre biler? Hører det kan være litt spesialverktøy pga tysk bil, innspill?

Er enda ikke sikker på om det er toppen, men vil at tråden handler mest mulig om bytte av topp. Jeg skal undersøke toppen som står på, og sjekke om den er rett, og/eller om det bare kan ha vært toppakningen. Såvidt jeg kunne se røyk det ikke hvitt av eksosen.

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok gåen toppakkning ja, ville tatt av toppen og fått det bekreftet før jeg kjøpte en brukt topp.. Om du skal bytte toppen selv og aldri har bytta topp før bør du skaffe deg haynesboka til motoren din. Selger den på biltema.. der står det steg for steg hva du skal gjøre og hvilke verktøy du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send toppen din til trykktesting og planing, der sparte hvertfall jeg meg et toppkjøp siden det kun var toppakninga det var noe galt med :)

Jeg kjøpte spesialverktøyet jeg trengte på Sealey: http://www.sealey.no/

Bruksanvisning på fremgangsmåte finnes på forskjellige plasser. Jeg brukte programmet BMW TIS.

Kan sikkert skrive ut og sende dokumentene til deg dersom du ikke finner en bedre løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...