Gå til innhold

bytte fra 4 til 6 syl i e36 hva skal til??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal det godkjennes, så må du bytte komplett understell, ellers så er det egentlig ikke mye mer du trenger.

men batteriet på bmw med 6'er har bakmontert batteri pga vekt og plass, tror kanskje du må bytte instrument også, ellers får du feil turtallsignal, instrumentet du har nå er ment for 4 syl, så da trenger du ett som er for 6 syl.

Skrevet

er klar over den delen med instrumentet og understell, tenkte hovedsakelig på ledningsnett osv.. om motorontaktene er plug and play mer eller mindre.

vet det går fint mellom b20 og b25 liksom men tenkte det kansje ble komplikasjoner siden det var en 4 sylinder.. men det går fint asso?

Skrevet

Bytt komplett motor med motor ledningsnett og hjerne.

Du bør mulig bytte girkassa pga utveksling også.

Mellomaksel må du bytte. (finn ut om du skal ha samme diffen 316/318/320 har samme, men 325 har annen diff og dermed annen mellomaksel.)

Ellers har 320 og 325 ventilerte bremseskiver fremme

Og uventilerte skiver bak.

325 har andre drivaksler enn 316->320

Som nevnt må IP byttes mtp turteller.

Eksosanlegg må byttes.

Om du trenger har jeg mulig noe av de delene til salgs.. :)

Skal du godkjenne dette, så søk til BT før du gjør noe ;)

Skrevet

mener girkasse og diff er den samme på 316.318/is og 320. om det blir så du skal gjøre dette så har også jeg komplett understell og motor med gir og mellomaksling, alt du trenger :)

Skrevet

Thanks for gode svar folkens:) skal gje dere et vink mtp delene om eg hiver meg rundt og skal gjøre dette;) eventuelt snakke med BT først som du sier AlXz :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...