rein_nils Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 Turboen lader ikke når jeg starter noen ganger og de gangene den lader slipper den trykket når jeg belaster motoren. Har sjekket feilkoder og får kode 5 nålbevegelsesføler og kode 25 luftmassemåler. Men luftmassemåleren byttet jeg for 12 mnd siden... Noen som har noen tips? evt hvor er nålbevegelsesføleren?? Kansje eir/korrosjon eller fukt i pluggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 29, 2010 Share Skrevet August 29, 2010 viewtopic.php?f=1&t=161793 har bilen powerbox? ble lmm kodet etter bytte (avhengig av hvilket nummer). frekvens på feilene? nålbevegelsessensor er på dyse nr 3. funksjonen er å gi dde info om når den faktisk sprøyter inn, og varighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rein_nils Skrevet August 29, 2010 Forfatter Share Skrevet August 29, 2010 Bilen har ike powerbox men er chipet ved programering av datastyringsenhet. Har ikke kodet lmm, visste ikke at dette skulle gjøres. Har tilgang på utstyr for å kode den men vet ikke hvordan dette skal gjøres. Hva mener du med frekvens? hvor ofte de er der eller noe du kan kese av med feilsøkeutstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 30, 2010 Share Skrevet August 30, 2010 med frekvens så mener jeg antall ganger styreenheten har lagt inn feilen. Dette står normalt ifm feilkoden. kan ikke beskrive hvordan du skal kode med vanlig diag utstyr, da jeg selv kun bruker originalt bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rein_nils Skrevet August 30, 2010 Forfatter Share Skrevet August 30, 2010 lmm og nålbevegelsesføler gir feilkode med en gang disse blir slettet. hva er normalt ladetrykk? får et mekstrykk på 1,2 bar. får også "kontroll ladetrykkstyring" men denne kommer ikke tilbake når den blir slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 30, 2010 Share Skrevet August 30, 2010 hvis feilen kommer med engang du sletter, så er det en ren elektrisk feill. sjekke kontakter og ledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå