Timon Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Vurderer å begynne på et M5 ombyggingsprosjekt litt frem i tid. Siden E60 kom i 04, så er det fortsatt fire år til den kan trimmes avgiftsfritt. Men siden jeg trenger et par år på å spare, og et par år på å bygge, så spiller det ikke noen rolle. Og siden E34 er for gammel, og E39 for lite pen, så er E60 eneste alternativ. Spørsmålet er om det vil by på problemer å bygge om og godkjenne f.eks. en E60 520 til M5, er jo endel elektronikk osv.. Og er karosseriet helt likt på M5 og de andre? Et tilleggsspm, sett at jeg tar inn en M5 fra Tyskland. Og flytter over alt jeg trenger. Hva bør jeg gjøre med resten, som da blir en demontert tyskregistrert M5 med motor osv fra en 520? Selge i deler? Sette sammen og selge i Tyskland?
oddis Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Dette er noe jeg ville vurdert grundig, siden nye biler i større grad trenger overflytting av hele det interne elnettet, mot gamle biler. Det er vanvittig tidkrevende og teknisk 'tunga-rett-i-munnen-hele-tiden' jobb. Jeg er faktisk usikker på om jeg hadde giddet å bygge om en E60 520 til M5 om man ser på prisen for en brukt M5 i dag. Jeg er ikke sikker på om det er verdt det. Hadde det vært en gammel bil (E34/E46) hadde jeg ikke vært i tvil, men her.. Alle delene fra 520n kan du uansett selge som deler, er nok folk som trenger deler i massevis der, siden det er en realtivt ny bil. Et tomt utolla M5 chassi er det ikke igjen mye deler på (siden du bruker alle karosseripanelene omtrent)... Det som jeg derimot kunne tenkt meg er å hentet hjem en E60 M5 og plukket ut drivpakken og nødvendig elnett og puttet det i E30... og solgt resten De har klart det i en Ultima, så hvorfor ikke en BMW..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå