Gå til innhold

Liten kakling i "motor" på Bmw 518 e34 1993 mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Sitter her å er på tur til å kjøpe en Bmw 518 e34 1993 mod.

Bilen har gådd 165.000km og virker veldig pen utseende.

Men når man gasser opp til 3500-4000rpm og trør inn cluchen kommer det en liten "kaklelyd" fra "motor" :?: som jeg ikke helt vet hva er.

Kan dette være det jeg har lest om som kalle et vanos problem eller bare strammeren til registerkjeden.

Har ikke så mye peiling med disse bmw'ene, så lurer derfor på om dere vet hva dette kan være? :)

- Stian N

Skrevet

Velkommen til bimmers.no :-).

Den bilen har vel orginalt m40 motor som det er et kjent problem at ventilløfterne/kamaksling ofte er slitne. På nyere model av 518 fra 95 fikk denne bilen m42 motor som har rullende vippearmer som er en bedre motor. m40 har ikke register kjede men regreim som bør byttes ut på hver ca 50 000km. Enn kan prøve bytte til annen olje eller prøve en motor rens. Sannsynligvis har oljekanalene har jeg sjønt riktig begynt tette seg. Du kan lese mere om denne bilen og motorer på autopower.se om du klikker deg inn på bagnat guiden. Ellers vil jeg si dette er en utrolig og billig bil å ha i drift. Sjekk også får andre kjent feil i guiden på autopower. Lykke til :-).

Skrevet

Jeg har nå sett på autopower.se og sett bilder og forskjell av m40 og m43 motorene.. Slik jeg kan sammenligne bildene ser det ut til at det står en m43 motor i denne.

Bilde av motoren i den 518 jeg tenker å kjøpe:

9tv2znl0eyxgznihg968.jpg

Skrevet

Snakket med strandveien auto i trondheim idag.

De mente etter min forklaring at dette mest sannsynlig var utløsningslageret til cluchen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...