øyvind bp Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Heisann. Lurer på om det er noen her inne som har fikset en dobbel takluke noen gang? Min funker ikke og jeg tør ikke begynne på den aleine når jeg ikke har gjort det før. Noen som kan hjelpe? Verksteder skal ha rundt 20 lapper for det. Tror de ikke orker å prøve å fikse, men bare kliner til og bytter alt. Takker for svar
Glenno Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Har du prøvd resete den eller er den mekanisk? (reste gjør du ved trykke knappen og holde den inne i 17 sek, skjeer om batteriet har vært koblet ifra)
øyvind bp Skrevet August 31, 2010 Forfatter Skrevet August 31, 2010 Skal prøve når jeg får den tilbake fra verksted. Er inne for å bytte noen små slitedeler.
Glenno Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Hører du motoren gå når du trykker på knappen? Er en vaier som vist nok pleier bli slitt i disse også.
øyvind bp Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 Jeg prøvde å resette den. Hørte noen klikkelyder fra et relee eller lignede. Men egentlig ingen motordur. Hva bør være neste skritt for meg for å få den i orden? Hvorden kommer man til denne vaieren eller mekanikken?
Glenno Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Prøv resete en gang til i første omgang, tror kansje noe sitter. Mulig du kan finne ut av mere ved sjekke denne linken: http://velom.net/bimmers/Bentley_BMW_5- ... Manual.pdf Da har jeg ikke flere forslag, lykke til .
baremats91 Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 om motoren ikke går så sjekk etter ledningsbrudd, ta av kontakta til motoren så måler du om det kommer strøm inn til den når du trykker på bryteren får du strøm så er garantert motoren død, vet ikke om den selges løst eller om den sitter på takluka, så du må bytte hele driten
øyvind bp Skrevet September 24, 2010 Forfatter Skrevet September 24, 2010 Prøv resete en gang til i første omgang, tror kansje noe sitter. Mulig du kan finne ut av mere ved sjekke denne linken: http://velom.net/bimmers/Bentley_BMW_5- ... Manual.pdfDa har jeg ikke flere forslag, lykke til . Takk for svar og tips. Men desverre står det ingen ting om den dobble takluken i Bentleymanualen.
Glenno Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Siste jeg kommer på da er at du søker litt, eventuelt spør litt på bmwccn fora og sjekker onlin etk.
øyvind bp Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 om motoren ikke går så sjekk etter ledningsbrudd, ta av kontakta til motoren så måler du om det kommer strøm inn til den når du trykker på bryteren får du strøm så er garantert motoren død, vet ikke om den selges løst eller om den sitter på takluka, så du må bytte hele driten Nå har jeg resettet systemet og jeg hører flere klikk og lignende. Etter den er resatt så blir det klikk når jeg drar knappen bak. Men bare en gang. Drar jeg bryteren bak en gang til så er det ikke noe klikk mere før jeg resetter systemet. Jeg to av dekselet bak coupelyset. Så skrudde jeg av den skruen som sitter over det sporet hvor man setter inn umbrakoen. Når jeg da trykker på knappen går motoren, så da vet jeg i alle fall at den virker. Men siden takluka ikke virker så er det nok noe som sitter fast der oppe. Noen som vet hvordan man kommer til mekanikken, eventuellt demonterer luka? Regner med man må ta av litt av bekledningen. Noen tips til hvordan man gjør det og hvor man starter, for å komme til luka skikkelig?
øyvind bp Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2010 Er det noen der ute som har fikset en dobbel takluke før og har lyst å gjøre det igjenn kan jeg gjerne betale litt. Men ikke 15000 som verkstedet sier det koster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå