Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt nye lykter på min E38, men etter at jeg satt på de nye lyktene, så har jeg blitt plaget med feilmelding som kommer og går. Forslag til løsning/ feilsøking?

Er utrolig irriteranes med den feilmeldinga!

Har sjekka at koblingan er satt godt i, alle lys fungerer i baklysene.

Har fått høyre baklys (kjørelys) til å blinke/flimmre en gang når jeg "rokklet" på kablene.

Bestilte lyktene fra Parts and Retards.

Ser slik ut

5dx1znoa5v7z3oxx42e8.jpg

Skrevet

Hvilken feilmelding er det som kommer opp da? Kan være at det blir for høy motstand i lampene der du har LED. LCM'en vil da se på for høy motstand på kretsen som om det skulle vært ei pære som har gått.

Finnes 2 løsninger (hvis dette er tilfellet):

1. Montere en ekstra motstand i parallell på den aktuelle kretsen.

2. Kode om LCM for at den ikke skal gi feilmld. der det er aktuelt.

Skrevet

Det kommer opp at jeg må sjekke brake lights, og noen gang tail lights.

Hvilken motstand skal det være i de aktuelle kretsene?

Omporgramering, den kan vell tilpasses, men til hvilken pris. Jeg har et ganske enkelt nullstilleverktøy, så det får jeg ikke gjort selv...

Skrevet

Tail og brakelight ja, det er vel de som er erstattet i dioder (LED)ja, hvis jeg ikke ser feil på bildet av baklyktene.

Hvilke motstander det skal være vet jeg ikke, men det er det vel kansje noen andre som kan svare på?

Men en ide kan være å sette på en motstand, i parallell, som er tilsvarende stor som glødelampa som egentlig skulle vært istedet for LED på kretsen.

Når det gjelder omprogrammering så finnes det en løsning som ikke koster skjorta :D

Navcoder: http://www.siegenthaler.co.nz/navcoder/index.htm

Interface for navcoder: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... MEWAX%3AIT

Kjekke saker med mulighet for å gjøre mye interesant :wink:

Skrevet

Ja det er kjørelys og bremselys som er erstattet med dioder...

Er litt red for at det muligens er noe dårlig kontakt også en eller annen plass siden jeg fikk lyset til å blinke når jeg rokklet på kablene en gang jeg leita etter eventuell feil...

Er det noe feil med lysene, så skulle jeg jo ha sendt de tilbake, for det skal jo være med rett motstand.

Men uansett så bestilte jeg sånn usb kabel, tusen takk for det.

Det var virkelig et kjekt hint :D

Skrevet

Har bestilt meg sånn jeg også. Mange fine funksjoner bla. test av pdc, som jeg kommer til å få bruk for nå snart :)

Når det gjelder lyktene dine så kan det hende de "bare er sånn".

Man kan ofte fremprovosere blinking/bløkting av lamper hvis man rokkler lenge nok på kontaktene også :?

Mange som selger LED lykter som ikke har innebygd motstand.

Men egentlig kan du jo nå snart bare kode om LCMen med NavCoder så du slipper feilmeldingene.

En annen ting.. Batteriet ditt er det ok?

Har selv erfart at et dårlig batteri kan gi mange forskjellige feilmeldinger.

Skrevet
Har bestilt meg sånn jeg også. Mange fine funksjoner bla. test av pdc, som jeg kommer til å få bruk for nå snart :)

Når det gjelder lyktene dine så kan det hende de "bare er sånn".

Man kan ofte fremprovosere blinking/bløkting av lamper hvis man rokkler lenge nok på kontaktene også :?

Mange som selger LED lykter som ikke har innebygd motstand.

Men egentlig kan du jo nå snart bare kode om LCMen med NavCoder så du slipper feilmeldingene.

En annen ting.. Batteriet ditt er det ok?

Har selv erfart at et dårlig batteri kan gi mange forskjellige feilmeldinger.

Du, der spør du om noe ja... Jeg har et litt dårlig batteri ja, gikk tomt i tillegg her i sommer når jeg stod med dørene oppe og tenninga på, mens jeg styrte med bilen... Skulle ha satt inn nytt batteri, men har liksom ikke stressa med det enda. Må få han knallerten til å komme med nytt batteri fort som fjell!

Det skal jo også legges til i historien at grunnen til at jeg har brukt litt tid, er jo fordi jeg har drevet å sjekka litt rundt batteri og sånt. For jeg vil ha et skikkelig batteri, og det er ikke bare å finne et skikkelig batteri i størrelse 110Ah til en grei pris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...