Gå til innhold

Diff fra e34 520i m50 på m20 motor??

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå kom det vel ny fakta for noen innlegg siden..?

Det er e34 med m20B25 Olan har..

Vil ikke det si at det er en annen diff?

(er forskjell på m50 b20 og b25 ihvertfall når det gjelder diff? Innfestninger og slikt?)

Jepp, d har jeg også nevnt tidligere i tråden ;)

Skrevet

Ettersom jeg forstår kjører Olan 4,44 diff, originale som står i hans 520i M20, som han når KUN har byttet motor til M20B25.

Det betyr at diffen hans har 4 fester i traversen bak, som din, altså han har 520 travers og diff som den du tok diffen fra.

Da diffen din også kommer fra en 520i så skal innfestningen være lik, og dermed diffen passe.

Kort oppsummert:

Du har en 520i diff, han har 520i bakstilling men 525i motor, diffen du har skal passe rett på Olans bil og oppfylle ønsket hans om å slippe å ligge på 3000rpm på e18 ;)

Skrevet

Ja, det er som KKise sier i et par poster tilbake:)

Det er en orginal 520, og det er KUN motor som er byttet :)

Og hvis denne diffen er bolt on på bilem min og at jeg kan bruke drivaksler fra gamle diffen så skal jeg ha den 8) med forbehold at den er strøken da selvfølgelig :P

Skrevet

Den er bolt on på din ja.

Ehm, skal du ha en strøken så er nok ikke et brukt delemarked riktig sted å lete ;)

Du må nesten regne med du får en diff som ser ut som og er brukt de kilometerne den er gått.

Det er ikke dermed sagt diffen er noe dårligere enn da den var ny.

Det at den også er fra automat er en fordel da disse aldri blir hardt tatt i gang med og utsatt for veldige momentforskjeller, og heller ikke herja med.

Løp å kjøp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...