Jan Tore Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 God kveld. Motoren i E36en røyk etter en bomgiring, så nå vurderer jeg hva jeg skal hive oppi motorrommet igjen. Har tenkt på både M52, M50 non vanos turbo, S50 og M62(twin turbo?), men ser helst at det passer sammen uten alt for mye ombygging. Har lyst på mer enn de 192 hestene som var der fra før, men kunne også tenkt meg en mer responsiv motor med mer hk og moment gjennom hele registeret. Fyr løs med forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 M50B25 Vanos med 'sprut og turbo, E85 og du sikter mot 400+ uten å måtte åpne motoren. Original komp, E85 og innkoblet Vanos skal visstnok fungere utmerket. Som f.eks her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=43890 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet September 2, 2010 Forfatter Share Skrevet September 2, 2010 Funker nok dårlig å bygge om til E85 i Norge. Men bygget så jo absolutt interessant ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpowerman Skrevet September 2, 2010 Share Skrevet September 2, 2010 Har en M52B28 til overs. M50 innsug og chip så har du en momentsterk og turtallsvillig motor til minst mulig penger og arbeid:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Funker nok dårlig å bygge om til E85 i Norge.Men bygget så jo absolutt interessant ut. Få deg en 1000 liter palle og ha i garasjen Så funker det! Men det var fantastiske tall på original Vanos M50! Det må eg si inspirerte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Funker nok dårlig å bygge om til E85 i Norge.Men bygget så jo absolutt interessant ut. Er da ikke noe stort problem å bruke E85? Er vel en del bensinstasjoner som begynner å få det? Jeg vet hvertfall at statoil storo har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 du vet om en bensinstasjon i hele oslo? E85 fungerer ikke på en gatebil.. kan ikke ta med deg en dunk med sprit på hengrn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Var vel det jeg tenkte på ja. Greit å kunne fylle i nærområdet liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 http://www.sviddgummi.no/?s=e85 Ser ikke ut til å være overflod av E85 nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 4, 2010 Share Skrevet September 4, 2010 fortsatt.. 1000l i garasjen så er mye gjort.. bare husk å fylle den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå