Gå til innhold

Min E36 320i Coupe 92'


Ollie78
 Share

Anbefalte innlegg

Lager en tråd om min bil. Er en E36 320i Coupe 92 modell som jeg kjøpte i mai i fjor. det var da montert en 93 modell M50B25 motor med turbokit og omprogramert chip. Skulle yte 300 hk....hehe....

Rullet og gikk noen mnd, bilen gikk egentlig dårlig men bra moment.

Bestemte meg for å få montert datasprut og valget falt på ett Autronic SM4. Overkill i know, men den gang visste jeg ikke bedre....Men er da mye å gå på da om så skal være.

Benket motor til 210hk før sprutet og 275hk etter, lader 0.8

Fikk igjen bilen og den rullet en halv time før den døde helt. Null komp. Motor ble fullstendig demontert og vi fant at stempler var defekt og det hadde medført slitasjeskader i blokka.

Så startet jobben med å skaffe ny motor, fant en til slutt som nå har kommet på plass i bilen, en 92 modell M50B25 non vanos. Bilen starter og går men har litt feilsøking før den er på veien igjen. Den fusker og jeg får ikke opp turbotrykket....Har noen ting som skal sjekkes når jeg får tid.

Litt spec på bil og motor :

M3 frontfanger

M3 speil (elektriske)

M3 skjørter

17" orginale m3 motorsport felger

Bilen har el, takluke

El vinduer forran og bak!

Bilen er gått 220000km, motor har ca gått 200000km

Nye dempere og fjærer rundt om (orginale m.teck)

Ny frontrute

Nye frontlykter med Angeleyes

Hvite blink rundt om.

Spa helstøpt manifold (livstids garranti)

Garrett t3 turbo 60-1(ikke kina, orginal vare)

38mm wastegate (kina)

38mm Forge Dumpventil

315 cc dyser

Autronic SM4

Msd-coiler

Intercooler som er på størelse med gitter på m3 fangeren.

255l walbro pump i tank

2,5" Trykkrør

Oljefilterlokk

Orginal topp pakkning

Eksos 2,5" med dtm stusser bak. (med orginale eksos pakkinger)

Langtidsplaner for bilen :

Skal bygge opp den gamle M50-motoren. Bore opp sylindre og full smidd innmat. O-ringe. Alu-innsug. Toppmontert turbo. Større intercooler.

Langtidsprosjekt etter hvert som pengene strekker til.

Umiddelbare planer for bilen :

Først få bilen til å gå skikkelig og få den på veien.

Har coilovers KW V2 som skal på.

Må også skifte begge forskjermer og sveise rust på kanalen ved forskjermene, samt hjulbuene bak. Ellers er bilen bra for rust.

Diff.brems må jeg ha.....slepper som ett helvete, livsfarlig :lol:

Litt bilder av bilen, er fra salgsannonsen :

1ytp1j1fdi8esknm1x10.jpg

8lnedb5k7f4vjx6f8lbj.jpg

3p7zpvzjz8nq1db2cr7g.jpg

o4xjdeo4symrfd37xm20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pakker på vei i posten, ligger vel klar når jeg kommer hjem :D

PPF

2 x AN6 rak slangände svart () = 160Kr

2 x AN8 slang () = 700Kr

1 x X-LINE 52mm boost () = 700Kr

3 x AN8 rak slangände svart () = 270Kr

1 x BMC dubbelkon 100mm anslutning () = 1,000Kr

2 x AN8 90 graders slangände svart () = 380Kr

1 x AN6 slang () = 270Kr

1 x Bränsletrycksmätare 1/8" () = 300Kr

1 x Nuke performance Blackline regulator () = 2,800Kr

1 x AN6/AN8 skarv svart () = 110Kr

1 x X-LINE 52mm bränsletryck () = 800Kr

1 x Nuke Blackline filter () = 1,200Kr

1 x X-LINE 52mm oljetemp () = 700Kr

1 x Fäste för originalinsug M50/M52 () = 300Kr

1 x Fuelrail Blackline M20/M50/S50 () = 1,600Kr

1 x X-LINE 52mm vattentemp () = 700Kr

1 x X-LINE 52mm oljetryck () = 800Kr

1 x Avgasbandage 50mm svart () = 650Kr

1 x 102mm 90 graders () = 1,090Kr

1 x 102mm () = 200Kr

Motorviagra:

Bredbånds lamda kit m/ utgang

Intercooler 600*300*76 /2.5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...