Ollie78 Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 Lager en tråd om min bil. Er en E36 320i Coupe 92 modell som jeg kjøpte i mai i fjor. det var da montert en 93 modell M50B25 motor med turbokit og omprogramert chip. Skulle yte 300 hk....hehe.... Rullet og gikk noen mnd, bilen gikk egentlig dårlig men bra moment. Bestemte meg for å få montert datasprut og valget falt på ett Autronic SM4. Overkill i know, men den gang visste jeg ikke bedre....Men er da mye å gå på da om så skal være. Benket motor til 210hk før sprutet og 275hk etter, lader 0.8 Fikk igjen bilen og den rullet en halv time før den døde helt. Null komp. Motor ble fullstendig demontert og vi fant at stempler var defekt og det hadde medført slitasjeskader i blokka. Så startet jobben med å skaffe ny motor, fant en til slutt som nå har kommet på plass i bilen, en 92 modell M50B25 non vanos. Bilen starter og går men har litt feilsøking før den er på veien igjen. Den fusker og jeg får ikke opp turbotrykket....Har noen ting som skal sjekkes når jeg får tid. Litt spec på bil og motor : M3 frontfanger M3 speil (elektriske) M3 skjørter 17" orginale m3 motorsport felger Bilen har el, takluke El vinduer forran og bak! Bilen er gått 220000km, motor har ca gått 200000km Nye dempere og fjærer rundt om (orginale m.teck) Ny frontrute Nye frontlykter med Angeleyes Hvite blink rundt om. Spa helstøpt manifold (livstids garranti) Garrett t3 turbo 60-1(ikke kina, orginal vare) 38mm wastegate (kina) 38mm Forge Dumpventil 315 cc dyser Autronic SM4 Msd-coiler Intercooler som er på størelse med gitter på m3 fangeren. 255l walbro pump i tank 2,5" Trykkrør Oljefilterlokk Orginal topp pakkning Eksos 2,5" med dtm stusser bak. (med orginale eksos pakkinger) Langtidsplaner for bilen : Skal bygge opp den gamle M50-motoren. Bore opp sylindre og full smidd innmat. O-ringe. Alu-innsug. Toppmontert turbo. Større intercooler. Langtidsprosjekt etter hvert som pengene strekker til. Umiddelbare planer for bilen : Først få bilen til å gå skikkelig og få den på veien. Har coilovers KW V2 som skal på. Må også skifte begge forskjermer og sveise rust på kanalen ved forskjermene, samt hjulbuene bak. Ellers er bilen bra for rust. Diff.brems må jeg ha.....slepper som ett helvete, livsfarlig Litt bilder av bilen, er fra salgsannonsen : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe34t Skrevet September 3, 2010 Share Skrevet September 3, 2010 hehe håpe benkinga som e gjort e hjul hesta.... eller så må eg si dem som har bygd d hær ikke har fått d så veldig bra til... men du fikk jo ei brukbar økning etter du fikk sprut på den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Skulle tro det er på hjula ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet September 3, 2010 Forfatter Share Skrevet September 3, 2010 Har som alle andre med bakmontert turbo problemer med føring av luftfilterslangen til turboen, men etter litt leiting på forumet her og på nett fant jeg dette motorfeste : http://www.designengineering.com/catego ... gine-mount Dette må prøves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet September 11, 2010 Forfatter Share Skrevet September 11, 2010 Noen som vet om denne er noe bra greier...... http://ksr.as/product_info.php?cPath=23 ... ts_id=1708 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollie78 Skrevet September 11, 2010 Forfatter Share Skrevet September 11, 2010 Pakker på vei i posten, ligger vel klar når jeg kommer hjem PPF 2 x AN6 rak slangände svart () = 160Kr 2 x AN8 slang () = 700Kr 1 x X-LINE 52mm boost () = 700Kr 3 x AN8 rak slangände svart () = 270Kr 1 x BMC dubbelkon 100mm anslutning () = 1,000Kr 2 x AN8 90 graders slangände svart () = 380Kr 1 x AN6 slang () = 270Kr 1 x Bränsletrycksmätare 1/8" () = 300Kr 1 x Nuke performance Blackline regulator () = 2,800Kr 1 x AN6/AN8 skarv svart () = 110Kr 1 x X-LINE 52mm bränsletryck () = 800Kr 1 x Nuke Blackline filter () = 1,200Kr 1 x X-LINE 52mm oljetemp () = 700Kr 1 x Fäste för originalinsug M50/M52 () = 300Kr 1 x Fuelrail Blackline M20/M50/S50 () = 1,600Kr 1 x X-LINE 52mm vattentemp () = 700Kr 1 x X-LINE 52mm oljetryck () = 800Kr 1 x Avgasbandage 50mm svart () = 650Kr 1 x 102mm 90 graders () = 1,090Kr 1 x 102mm () = 200Kr Motorviagra: Bredbånds lamda kit m/ utgang Intercooler 600*300*76 /2.5" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå