Gå til innhold

Bmw 318 E36 sota ruter etc.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg en Bmw 318i.

Jeg har tenkt til å fikse sota ruter eller nytt panser som noe av det første (er litt rust på panseret, og en bulk midt på)

Også bare fikse litt innvendig. (ratt,girspak,brekk etc.)

Er det noen som vet om den beste måten å fikse sota ruter på? Jeg er ikke veldig flink med å være nøyaktig, så kanskje fikse dette hos en forhandler.

Har vært innom Koed.no for å se på litt diverse ting, men jeg er ikke veldig flink med bil, så kunne trengt litt hjelp/tips til hvordan man fikser dette osv.

Legger til noen bilder så fort jeg kommer hjem, eller så kan man se bilder på: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=161153

Setter pris på alt jeg får vite! :D

Skrevet

Er nok god begrensning på hva man kan få ut av en chip på en slik motor..

Den yter vel ganske mye av det den klarer med orginal styring..

Ikke god kunnskap om det der, men på en slik motor vet jeg ikke helt om det finnes så mye trim muligheter om du ikke gir den litt pustehjelp da :)

Skrevet

Hm, okei..

Nå har jeg hørt litt av hvert.. Noen har vært med på opp til 50 hk mer med bare chipping, men da må det til rundt 20 000,-

Og hun som hadde den, hadde blitt tipset om at chippinga gjorde så det ble mindre forbruk, så da gjorde hun det.

Så vet ikke hvor mye hun la i akkurat det, men det skal jeg nok finne ut av.

"Han koblet på diagnosestasjon på bilen, hvorpå han kunne lese av all servicehistorikk, utslipp og KW. Det var ut i fra det antall HK/KW ble beregnet til ca 140 HK."

Det fikk jeg på mail, da jeg spurte om chippinga.

Skrevet

Har du 318i som du skriver i første post er det 115hk

Har du 318is som du skriver i singnaturen er det 140hk

Tror ingen her inne har trua på at du får så mye hester ut av en chip,utenom dem som selger disse.For min del,så kanskje 5hk mere under tvil :)

Skrevet

Er en 318i

Men takk for at du sa det, så jeg får endret signaturen! :D

Nei, jeg vet.. Er skeptisk på det med 140hk jeg og, men han skulle sende meg papirer osv, også se om jeg får sjekket hestene selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...