Morris56 Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 hvordan får jeg målt impulsgiveren.. tar jeg fra hverandre kontakten å måler mellom 2 av de 3 stikkerene i kontakten menst jeg kinner motoren?? eller hvordan gjør jeg de? har en 520 12 v 1990 mod... hviken ohm verdi skal jeg da få for å vite att den funker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris56 Posted September 3, 2010 Author Share Posted September 3, 2010 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
TM custom Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 du må koble den av så måle på polene Link to comment Share on other sites More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Posted September 3, 2010 Share Posted September 3, 2010 Du kobler av så ohmer du mellom pin 1 og 2 der skal du få 700-1000ohm ca +-. Mot pin 3 skal det være uendelig. Kan og kinne motoren å måle vekselspenning mellom pin 1 og 2, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris56 Posted September 3, 2010 Author Share Posted September 3, 2010 takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris56 Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 målte 517 ohm på pin 1 og 2, og målte noen volt med vekselstrøm.. men ingenting mellom pin 1 og 3, og heller ikke mellom pin 2 og 3... er den i orden da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Posted September 4, 2010 Share Posted September 4, 2010 Da er den nok ok.. For å være 100% sikker må en måle signalet med Oscilloscop men får man grei ohm mellom pin 1 og 2 sammt vekselstrøm, så er man 99% sikker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris56 Posted September 4, 2010 Author Share Posted September 4, 2010 ok. takk men bilen vil fortsatt ikke starte... null gnist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts