Darwin Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Komplett RMS kit med alt inkludert. Bolt on kit som gir ca 500hk. (Dette er variabelt etter hvilket trykk en kjører på) Dette kittet passer på BÅDE E36 og E46 M3 Her kan en lese alt om kit`et : http://racemarque.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=94&category_id=86&option=com_virtuemart&Itemid=64 Kit`et er ikke brukt eller montert i det hele tatt, alt i original emballasje. Selges for 35000,- (Skal se om jeg kan få tatt noen bilder etterhvert men alt ligger pakket ned) Mvh Tore
babjorn Skrevet September 4, 2010 Skrevet September 4, 2010 Linken fungerte ikke,lykke til. http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64
Darwin Skrevet September 4, 2010 Forfatter Skrevet September 4, 2010 Linken fungerte ikke,lykke til.http://racemarque.com/index.php?page=sh ... &Itemid=64 Nå virker den. Takker!
SSM Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Tåler de noe serlig med trykk de S50 motorene da?
Darwin Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Tåler de noe serlig med trykk de S50 motorene da? Går bra å kjøre 10-12 psi på den(S50B32), driftsikkert og yter ca 500 HK da.
Dirty Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Tåler de noe serlig med trykk de S50 motorene da? Går bra å kjøre 10-12 psi på den(S50B32), driftsikkert og yter ca 500 HK da. Ikke i lengden
Darwin Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Tåler de noe serlig med trykk de S50 motorene da? Går bra å kjøre 10-12 psi på den(S50B32), driftsikkert og yter ca 500 HK da. Ikke i lengden Og dette har du fra hvor?
SSM Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Har også forstått at S50B32 ikke tåler så mye galskap tvangskjørt inn i motoren... Tror det forudsetter at motoren er i topp stand og kanskje ny overhalt i tilfelle.
Darwin Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Har også forstått at S50B32 ikke tåler så mye galskap tvangskjørt inn i motoren...Tror det forudsetter at motoren er i topp stand og kanskje ny overhalt i tilfelle. Det er jo en klar fordel at den er åpnet og sjekket for forskjellige typer slitasje. Men når det er sagt så er de motorene ganske overdimensjonert i forhold til andre "sports" motorer hos andre bilmerker enn BMW
Dirty Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Har også forstått at S50B32 ikke tåler så mye galskap tvangskjørt inn i motoren...Tror det forudsetter at motoren er i topp stand og kanskje ny overhalt i tilfelle. Det er jo en klar fordel at den er åpnet og sjekket for forskjellige typer slitasje. Men når det er sagt så er de motorene ganske overdimensjonert i forhold til andre "sports" motorer hos andre bilmerker enn BMW ESS har vel sluttet å lage kompressorkitt til S50 maskinene ? de har iallefall hatt endel problemer der motorene har rast. de klarer enkelt å greit ikke belastningen. var det ikke en her på forumet som just rastemotoren ? med litt grommere innmat så er nok dette kittet skuddsikkert.
Darwin Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Har også forstått at S50B32 ikke tåler så mye galskap tvangskjørt inn i motoren...Tror det forudsetter at motoren er i topp stand og kanskje ny overhalt i tilfelle. Det er jo en klar fordel at den er åpnet og sjekket for forskjellige typer slitasje. Men når det er sagt så er de motorene ganske overdimensjonert i forhold til andre "sports" motorer hos andre bilmerker enn BMW ESS har vel sluttet å lage kompressorkitt til S50 maskinene ? de har iallefall hatt endel problemer der motorene har rast. de klarer enkelt å greit ikke belastningen. var det ikke en her på forumet som just rastemotoren ? med litt grommere innmat så er nok dette kittet skuddsikkert. ESS har aldri lagd kompressorkit til S50, men de lager jo til S54 og den motoren er ikke mye annerledes fra S50. Det er akkruat samme kompressoren som er i dette kittet her som de ESS gutta bruker. Det stemmer som du sier med at en her på forumet knakk motoren sin, men dette viste seg å være en sprekke på sylinder nr 5 som hadde vært der fra FØR kompressor kittet kom i. Så slike ting kan en ikke gardere seg mot med mindre en åpner opp å sjekker før en monterer. Men når det er sagt så kan man jo med ny innmat kjøre mere trykk på og komme opp i 6-700 Hk ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå