Gå til innhold

Komplett kompressor kit til E36 OG E46 M3 REDUSERT PRIS


Darwin
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg sendte på et tidligere tidspunkt en forespørsel til ESS- tuning om kompressorkit til min E36 M3,og fikk

da til svar at grunnen de hadde trekt dette fra markedet var at stemplene i både S50B30 og B32 ikke

tåler særlig mye mere varme utover det som er orginalt,så om de skulle monteres kompressor på disse motorene,

måtte man skifte til lavkomp stempel, og overhale motoren ellers innvendig. En annen forutsettning var at motoren

ikke burde ha bikket 100 000 km. Så om man "slenger" på dette kitet i god tro om 500hk, kan det fort bli en

uventet og dyr stans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte på et tidligere tidspunkt en forespørsel til ESS- tuning om kompressorkit til min E36 M3,og fikk

da til svar at grunnen de hadde trekt dette fra markedet var at stemplene i både S50B30 og B32 ikke

tåler særlig mye mere varme utover det som er orginalt,så om de skulle monteres kompressor på disse motorene,

måtte man skifte til lavkomp stempel, og overhale motoren ellers innvendig. En annen forutsettning var at motoren

ikke burde ha bikket 100 000 km. Så om man "slenger" på dette kitet i god tro om 500hk, kan det fort bli en

uventet og dyr stans.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Nå har det seg faktisk slik at ESS aldri har levert noe kit til E36 M3. Dessuten er S50B32 samme blokken og i det store og det hele helt lik den som står i E46 M3. Så hvorfor de kommer med slike uttalelser vet ikke jeg.

Du kan jo sjekke ut hvor mange E36 M3 som er på youtube som har kit rett på original motor og de klarer seg nå utmerket.

En annen ting er jo at det selvfølgelig vil blir bedre om en skifter stempler, og IALLEFALL overhaler motoren før man klasker på. Dette er jeg helt enig i.

Men det var nå mine tanker om emnet.

Mvh D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...