AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Jeg snakker om http://www.fuelcat.no
Waldez Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Ok bare å prøve det,men blir mye fritid allikevel er ikke mye jobb dette!
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Det skal visstnok bare være plug and play.
ewsMOD Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Jeg merker ikke noe forskjell om jeg fyller e85 eller jeg fyller vanlig bensin, eneste jeg merker er at jeg sparer godt over 200 kr pr fylling. Bilen bruker rett under literen uansett ved min kjøring. jeg har ikke montert noe kit eller noe, eneste er en modifisert chip, dyser å slikt er helt orginalt.
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Ehm, du har ikke gjort noe med bilen og fyller 100% e85? Stakkars bil sier nå jeg, med mindre det er en flexi-fuel bil du har..
baremats91 Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 man trenger ikke å gjøre noe spesielt med bilen for å kjøre på E85, det kittet der gjør er at man selv kan velge om man vil kjøre på E85 eller 95 blyfri, med chip så kan man kun kjøre på E85 og ikke gå over til 95 blyfri uten å fjerne chippen. det som er forskjellen
Waldez Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Monter en justerbar btr.Jeg satt opp trykket fra 2.5 bar til 3 det var det eneste.
ehrnst Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Ehm, du har ikke gjort noe med bilen og fyller 100% e85? Stakkars bil sier nå jeg, med mindre det er en flexi-fuel bil du har.. "Alt er mulig dersom du ikke har peiling på hva du snakker om"
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 ehrnst: Unødvendig å svare som en smartass... Jeg var av den oppfatningen av at dersom man gjorde det, så skadet man motoren. Og faktisk, det viste seg jo at han HADDE gjort noe.. Altså kan min påstand fortsatt være korrekt.
ehrnst Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 kommer an på hva du mener med å "ha gjort noe med motoren". går fint å skru opp bensintrykket eneste jeg er skeptisk til er dysene. det gjelder også for det fuelcat greiene. dysene på din 316 vil jeg tro er oppe i 80-90% duty allerede. Skal man legge mer suppe eller trykk over disse sier det seg selv at de jobber overtid. Jeg ville også byttet alle bensinslanger som begynner ¨å bli gamle. etanolen er slem mot gummi og pakninger
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Etter det jeg har lest er det du sier ang gummi osv feil. Visstnok skal gummien tåle e85, men pga all drit som har samlet seg der over årene med bensin, så begynner dette å løsne når man bruker e85. Fra fuelcat.no: Er etanol "korrosivt" og farlig for slanger og annet i motoren? Alla biler bygget etter 1988 er bygd for å klare 10 % innblandning av etanol. Dette betyr at materialer som ikke tåler etanol, eksempelvis magnesium, aluminium, naturlig gummi, kork også videre er utbyttet eller beskyttet mot etanol. Det er ikke heller noen vesentlig forskjell mellom de korrosive egenskapene hos en 10 % og en 85 % etanolinnhold. Studier eksempelvis fra Hydroscand viser til og med at etanol ikke er mer korrosivt mot plast og gummi enn bensin. Påstander om korrosive egenskaper beror vanligvis på en sammenblandning med metanol, som har helt andre egenskaper en etanol. Et stort antall bileiere i Tyskland og Frankrike tanker i dag etanol og mange med konverterte biler har kunnet kjøre på etanol i flere år. Det finns ingen skader rapportert på slanger eller annet av E85. Man må også tenke på det at en stor del av den bensin som selges i dag inneholder 5 % etanol og at den i USA og Canada ofte inneholder 10 %.
ehrnst Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 skal ikke si at det ikke fungerer. Jeg bare prøver å si at slangene dine kommer til å slå sprekker over tid. Da vil de mest sansynlig lekke. det er forskjell på 10% innblandet etanol og 85%. det er ikke noe stort problem, men om slangene dine er 10 år så lever de uansett på siste verset på bensin, derfor kan det være en ide å bytte disse.
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 "Det er ikke heller noen vesentlig forskjell mellom de korrosive egenskapene hos en 10 % og en 85 % etanolinnhold. " Det du sier ang. alder på dem skal jeg ikke krangle på
AndreasBr Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Har regna enda mere på dette, og det ser faktisk ut som at vinninga går litt opp i spinninga. Dette lønner seg dog hvis man kjører VELDIG mange km i året.(Eller bruker hauger med bensin) Felles er: Bensin: 12.28 kroner literen E85: 8.49 kroner literen 20% mere drivstoff ved E85 Forbruk på 0.8 ved bensin Etter det jeg har regnet meg fram til: 12000 km i året, sparer 1600,- på å kjøre E85. 20000 km i året, sparer 2668,- 30000 km i året, sparer 4002,- Dersom man legger inn den faktor at man forsatt er litt gasshappy, og sier at man bruker 1 liter på mila med bensin: 12000 km: 2510,40 kr 20000 km: 4184 kr 30000 km: 6276 kr Dessuten, vil man ikke få en liten effektøkning ved å benytte E85 da den har en høyere oktanverdi? Si ifra på PM med mail om dere vil ha excel fila (xlsx) så sender jeg den.
ehrnst Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 stemmer nok dette effekten er jeg mer skeptisk til. du må få gjort noe med tenningen først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå