Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1996 E39 528ia

Her om dagen jeg var ute og kjørte kjente jeg en svi lukt i en kort periode, tenkte ikke så mye over det, kjørte hjem og parkerte, 2 dager senere når jeg skulle ha bilen startet den ikke, batteriet var tilnærmet flatt, fikk akkurat en skikkelig kinning, men den ville ikke starte.

Ladet opp batteriet på nytt, tenkte det var batteriet som var problemet, prøvde og starte, men samme problemet, startmotor går, alt virker fint, men den starter ikke.

Kan det være at bensin pumpa er røken? litt merkelig siden jeg klarte og kjøre hjem uten problemer.

Kan det være tenningen? Er det noen releer som har med start og gjøre? Den ladet jo ut batteriet også.

Eller kan det være andre ting? har ingen feilkoder i instrument panelet.

Takk for hjelpen

Skrevet

Kan bli litt vanskelig og få tatt en diagnose test siden bilen står stuck i garasjen :P

Men hvordan sjekker jeg bensintrykket? Jeg har ikke så god peiling på bil :)

Skrevet

Du kan jo lytte om pumpa går. Husker når den gikk i stykker på 540'n jeg hadde var jeg 1 km fra hjemme og tok en latmann å banket til tanken :) Da kom jeg hjem men ikke lenger! Var forresten ikke pumpa da, men ledningen på undersiden av lokket som var gått av! Enkelt å fikse!!

Vet ikke om det er uttak til å måle trykk ved motoren på disse, hvis det er det kan du ofte ta av et plastikklokk og da kan du dytte ned ventilen i midten. Obs : er det trykk så kommer det gjerne litt så ta det pent!

Skrevet

Hvor sitter bensinpumpe releet? noen som har en tegning av dette? eller go forklaring :) Har en fanaring om at det kan være det som er problemet, tror ikke pumpa går. Og siden det luktet svidd, så kan det kanskje være at releet ble brent

Skrevet

Fikk ut releet, og det ser helt fint ut, lukter ikke svidd eller noe, tvilsomt at det kan være det som er ødelagt då? Men det DME releet som er vist på bilde på den linken, eksisterer ikke hoss meg, det er litt merkelig, hvor kan dette ligge? har ikke det og noe med starting og gjøre?

Og bensinpumpa, ligger denne under baksete? må ut me sete for og komme til den? Og hvilken lyd hører jeg etter? sånn tikking?

Begyner og se ut som eg må ty til verksted :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...