Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en som er intressert i bilen min. Bilen er lagt ut for 30.000,- og han vil gi 33.000,- men da får han ikke betalt før på fredag. Er dette noe lurt for meg? Finnes det en måte jeg kan garantere betaling på?

F.eks fikse en ordning med banken hans i morgen.

Jeg synes ikke vanlig kontrakt virker så sikkert.

Greia er at han ikke kan vente til fredag da han trenger bil omgående.

Skrevet
Er så mange løker ute å går, så hadde aldri gitt fra meg en bil før alle pengene var i hendene mine...

Be han ta seg en bolle :)

Å be en potensiell kjøper om å ta seg en bolle er neppe det smarteste salgstrikset, selv om jeg må innrømme at det unektelig hørest ut som en morsom ide.

Ingen enkel sak det der, for man kan jo som kjent ikke stole på noen i dag..

Skrevet

No cash, no car. Hadde aldri levert fra meg bilen uten noen sikkerhet. Jeg solgte gamle bilen min for 60.000 kr, hun som kjøpte den ordnet seg lån, tok ut 10.000 kr hun hadde i cash før hun fikk utbetalt lånet sitt og ga de 10.000kr til meg kontant som delbetaling, så skrev vi kontrakt og hun fylte ut DEL 2 vognkort og kjørte sin fine nye bruktbil hjemover. Når jeg så at jeg hadde fått de resterende 50.000 kr på kontoen min så skrev jeg under på DEL 2 vognkort og leverte til omreg i hennes navn. Dette vil jeg si er en enkel og grei måte å ordne det på! Vær forsiktig med at du er 100% sikker på hvem du handler med, at han oppgir riktig navn, adresse og tlf etc.

Skrevet

Cash is King!

Alt annet er risiko sport, så har du ikke råd til og tape bilen, så satser du ikke den bort i ord for og si det sånn.

Bedre og selge for 3 lapper mindre enn du forlanger, enn i verste fall og tro at du får 3 lapper mer, og bare problemer med inndriving av kroner.

Husk at den som ikke har kroner der og da, og samtidig kommer med en plan som virker troverdig og gjennomtenk, har en viss potensiell drittfaktor hengene i slipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...