Gå til innhold

Startmotor defekt?? E46 320D - hjelp!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en E46 320D '2001 (M47N) som idag valgte å dø helt ut. Har vært litt plaget med at starteren bare går rundt og surrer uten at motoren "tar tak" - men iflg verksted jeg tok storservice på i mars var ikke dette farlig, og starteren kunne fortsatt leve i mange år.

I dag etter jobb valgte den å ikke fungere mer, absolutt ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. Batteriet er nytt, glødepluggene er nye, så det må jo være startmotoren?

Dette er veldig kjipt da jeg overtok en ny leilighet igår og skulle begynne flyttinga idag, typisk min flaks at dette skjer.

2 spm, er det noen måte å midlertidlig få bilen i gang på, og hvordan er det å skifte startmotor selv? Fant noen startere på koed, så det skal ikke være umulig å få tak i. Hva må skrus av for at starteren skal byttes? Og kan det være noe annet enn den?

Takker for alle svar

mvh Eirik

Skrevet

Hei!

Takk for svar. Fant aldri startern så jeg fikk rulla den igang på gir, starta som bare det... nå står den på verksted og avventer bytte av startermotor. Fant en på koed som hadde gått 8000km til 1100, og jobben kom på ca 2800 hos merkeforhandler (de hadde tidligst anledning)

Så da satser vi på at det ordner seg:)

mvh Eirik

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Skal sies at dette endte i et lite mareritt, Koed klarte å sende feil startermotor 2 ganger og på tredje forsøk fikk jeg endelig rett startermotor, og igår var bilen endelig klar etter 3 uker med lånebil. Nå funker den dog flott igjen, men det ble ikke så billig som jeg ble forespeilet. Måtte ut med 2200 for ny starter ca og Koed dekker de ekstra utgiftene hos verkstedet.

Jaja, bilen er iallefall i orden igjen :-)

• 2 months later...
  • 9 months later...
Skrevet

U.S. nationwide Chicago Bears jerseys sports League jerseys to find affordable would prefer to purchase a Cleveland Browns jerseys main difficulty within their arms any particular commodities, their desired team. But U.S. nationwide sports League affordable jersey higher satisfactory personalized nfl jerseys ideal quality to final a lengthy time? The U.S. nationwide sports League jerseys affordable real it? And custom nfl jerseys through which you’ll be able to find the most effective choice of affordable U.S. NFL Jerseys it?As the NFL custom nfl matches comeing , there are actually many people would prefer to buy Cheap NFL Jerseys , these affordable jerseys with higher quality but cheaper price, that’s why it is really popular from so many NFL Jerseys of people.

• 1 year later...
Skrevet
Skal sies at dette endte i et lite mareritt, Koed klarte å sende feil startermotor 2 ganger og på tredje forsøk fikk jeg endelig rett startermotor, og igår var bilen endelig klar etter 3 uker med lånebil. Nå funker den dog flott igjen, men det ble ikke så billig som jeg ble forespeilet. Måtte ut med 2200 for ny starter ca og Koed dekker de ekstra utgiftene hos verkstedet.

Jaja, bilen er iallefall i orden igjen :-)

Jeg kjøpte og starter fra Koed til samme bilen. Passet ikke på verkstedet og måtte bestille orginal starter fra Koed. De mente den alternative fra Koed var for lang. Noen erfaringer med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...