ulv Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 Hei! Har en E46 320D '2001 (M47N) som idag valgte å dø helt ut. Har vært litt plaget med at starteren bare går rundt og surrer uten at motoren "tar tak" - men iflg verksted jeg tok storservice på i mars var ikke dette farlig, og starteren kunne fortsatt leve i mange år. I dag etter jobb valgte den å ikke fungere mer, absolutt ingenting skjer når jeg vrir om nøkkelen. Batteriet er nytt, glødepluggene er nye, så det må jo være startmotoren? Dette er veldig kjipt da jeg overtok en ny leilighet igår og skulle begynne flyttinga idag, typisk min flaks at dette skjer. 2 spm, er det noen måte å midlertidlig få bilen i gang på, og hvordan er det å skifte startmotor selv? Fant noen startere på koed, så det skal ikke være umulig å få tak i. Hva må skrus av for at starteren skal byttes? Og kan det være noe annet enn den? Takker for alle svar mvh Eirik
LinkE34 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 ta ett jern rør eller ett spitt og gi starteren ett lite kakk, så prøver du igjen
ulv Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 Det er ikke en dum idé, vet du sånn ca hvor den ligger? Regner med jeg må inn under bilen?
LinkE34 Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 du ser den kansje fra siden ovenifra, er ikkje så godt kjent med de nyere motorene, men se etter på en av sidene, helt nede
hanskr Skrevet September 7, 2010 Skrevet September 7, 2010 ikkje sikker på so ny bil, men pleier å ligge rundt der som girkassa er, for startaren drar rundt svinghjulet. men er no enklare å starte bilen på gir
ulv Skrevet September 8, 2010 Forfatter Skrevet September 8, 2010 Hei! Takk for svar. Fant aldri startern så jeg fikk rulla den igang på gir, starta som bare det... nå står den på verksted og avventer bytte av startermotor. Fant en på koed som hadde gått 8000km til 1100, og jobben kom på ca 2800 hos merkeforhandler (de hadde tidligst anledning) Så da satser vi på at det ordner seg:) mvh Eirik
ulv Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2010 Skal sies at dette endte i et lite mareritt, Koed klarte å sende feil startermotor 2 ganger og på tredje forsøk fikk jeg endelig rett startermotor, og igår var bilen endelig klar etter 3 uker med lånebil. Nå funker den dog flott igjen, men det ble ikke så billig som jeg ble forespeilet. Måtte ut med 2200 for ny starter ca og Koed dekker de ekstra utgiftene hos verkstedet. Jaja, bilen er iallefall i orden igjen
Joakim H Skrevet Desember 18, 2010 Skrevet Desember 18, 2010 fikk pris på starmotor bytte idag:O dem skulle ha 10226 kr for og bytte starmotor og lime fast en list på bilia xD men så fant jeg denna http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=732743 så da er det bare og bestille ny starter og vente:P
enber Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 U.S. nationwide Chicago Bears jerseys sports League jerseys to find affordable would prefer to purchase a Cleveland Browns jerseys main difficulty within their arms any particular commodities, their desired team. But U.S. nationwide sports League affordable jersey higher satisfactory personalized nfl jerseys ideal quality to final a lengthy time? The U.S. nationwide sports League jerseys affordable real it? And custom nfl jerseys through which you’ll be able to find the most effective choice of affordable U.S. NFL Jerseys it?As the NFL custom nfl matches comeing , there are actually many people would prefer to buy Cheap NFL Jerseys , these affordable jerseys with higher quality but cheaper price, that’s why it is really popular from so many NFL Jerseys of people.
andrE36as Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Skal sies at dette endte i et lite mareritt, Koed klarte å sende feil startermotor 2 ganger og på tredje forsøk fikk jeg endelig rett startermotor, og igår var bilen endelig klar etter 3 uker med lånebil. Nå funker den dog flott igjen, men det ble ikke så billig som jeg ble forespeilet. Måtte ut med 2200 for ny starter ca og Koed dekker de ekstra utgiftene hos verkstedet.Jaja, bilen er iallefall i orden igjen Jeg kjøpte og starter fra Koed til samme bilen. Passet ikke på verkstedet og måtte bestille orginal starter fra Koed. De mente den alternative fra Koed var for lang. Noen erfaringer med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå