Gå til innhold

M47TU2D20 diesel hvordan er denne motoren

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

nei er vel ikke det jeg har skrevet.. det var ihvertfall ikke intensjonen. det er noen småproblemer som går igjen, men ikke noe "dårlig motor" nei.. egentlig en bra motor mtp at det er en liten firer.

kos deg med en flott bil med en bra motor ;)

husk at tråden min er skrevet på grunnlag av verksted erfaringer, ikke noe enhver privatperson opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så skriver du oxo dette.

M47d20tu:

Denne motoren fikk commonrail, og 150hk. Ellers ganske så like den gamle. Med commonrail kommer injektorer, som gjør at den ryker litt mindre, går litt bedre, og litt billigere (det var bare generelt fordelene med CR), til gjengjeld så går det en injektor i ny og ne, og noen turboer. Denne har ikke samme turbo som den gamle m47 (som har en VNT15), denne har vel gt17 ett eller annet.

Med CR kommer også viktigheten av å ha fødepumper i orden. Swirl flap kom vel også på denne, kort fortalt spjeld i ene settet med innsugskanaler, skruene kan løsne og da har du motorhavari. Ikke et utbredt problem, men det har skjedd noen ganger og har dermed fått en del oppmerksomhet. Alle motorene etter dette har disse spjeldene.

Et annet problem er vibrsjonsdemper i front av motor. Fører til ulyder og til slutt hopper reima av, og da forsvinner kjøling osv.

men jeg har jo 122 hk, er det da ikke samme motor??:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener dette står i den store tråden. men egr ventil er "metall biten" i front av innsugsmanifold.

koksing skjer i denne og videre innover i innsuget.

skal være litt forsiktg med å rense selv, det er ikke noe særlig å få sånne biter i en ventil f.eks.

bilene er ikke så rævva.. men man må skjønne at "forventa levetid" er skrudd kraftig ned de siste årene, bla som en følge av at politikere vil ha det sånn for å få hyppigere utskiftning mtp miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...