badsha Skrevet September 7, 2010 Share Skrevet September 7, 2010 har en e90 med denne motoren M47TU2D20 diesel noen som vet hva jeg burde være på utkikk etter, eller er dette gode motorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 7, 2010 Share Skrevet September 7, 2010 viewtopic.php?f=1&t=161793 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 7, 2010 Forfatter Share Skrevet September 7, 2010 jeg har en e90 318d, så det er altså en dårlig motor??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 7, 2010 Share Skrevet September 7, 2010 nei er vel ikke det jeg har skrevet.. det var ihvertfall ikke intensjonen. det er noen småproblemer som går igjen, men ikke noe "dårlig motor" nei.. egentlig en bra motor mtp at det er en liten firer. kos deg med en flott bil med en bra motor husk at tråden min er skrevet på grunnlag av verksted erfaringer, ikke noe enhver privatperson opplever. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 8, 2010 Forfatter Share Skrevet September 8, 2010 så det er ikke noe jeg børr være obs på, nå som veivhusventilen og tuboen er bytta. noe mer jeg børr være obs på her:)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 8, 2010 Forfatter Share Skrevet September 8, 2010 så skriver du oxo dette. M47d20tu: Denne motoren fikk commonrail, og 150hk. Ellers ganske så like den gamle. Med commonrail kommer injektorer, som gjør at den ryker litt mindre, går litt bedre, og litt billigere (det var bare generelt fordelene med CR), til gjengjeld så går det en injektor i ny og ne, og noen turboer. Denne har ikke samme turbo som den gamle m47 (som har en VNT15), denne har vel gt17 ett eller annet. Med CR kommer også viktigheten av å ha fødepumper i orden. Swirl flap kom vel også på denne, kort fortalt spjeld i ene settet med innsugskanaler, skruene kan løsne og da har du motorhavari. Ikke et utbredt problem, men det har skjedd noen ganger og har dermed fått en del oppmerksomhet. Alle motorene etter dette har disse spjeldene. Et annet problem er vibrsjonsdemper i front av motor. Fører til ulyder og til slutt hopper reima av, og da forsvinner kjøling osv. men jeg har jo 122 hk, er det da ikke samme motor??:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 hei, vær obs på koksing, og jo du har "samme motor". mindre turbo, injektorer og soft i all hovedsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 8, 2010 Share Skrevet September 8, 2010 tu2 altså, som står under dette avsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 12, 2010 Forfatter Share Skrevet September 12, 2010 føler at bmw lager mer rævva biler enn før... er jo så mye problmer med de de nå som det burde bli bedre og bedre??? vet du hvor koksinga sitter og hvor EGR ventilen sitter slik at man kan rense den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 12, 2010 Share Skrevet September 12, 2010 mener dette står i den store tråden. men egr ventil er "metall biten" i front av innsugsmanifold. koksing skjer i denne og videre innover i innsuget. skal være litt forsiktg med å rense selv, det er ikke noe særlig å få sånne biter i en ventil f.eks. bilene er ikke så rævva.. men man må skjønne at "forventa levetid" er skrudd kraftig ned de siste årene, bla som en følge av at politikere vil ha det sånn for å få hyppigere utskiftning mtp miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå